Що Україна може запропонувати країнам Перської затоки?

0

За 9 місяців 2019 року Україна експортувала аграрної продукції на $15,6 млрд, що на 22% більше ніж за аналогічний минулого року.

Про це в рамках дискусії «Експорт української продукції напередодні EXPO 2020: досвід, проблеми та виклики» розовіла громадський діяч, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019 р.) Ольга Трофімцева, пише agroportal.ua.

«Хоча у структурі експорту превалює необроблена рослинна продукція — кукурудза, соя, пшениця, ріпак, ячмінь — до десятки найбільш експортованих позицій також увійшли курятина, соняшникова та соєва олія», — говорить пані Ольга.

Також вона акцентує на тому, що головні торговельні партнери України дещо змінили позиції у рейтингу ТОП-10.

«Якщо за 9 місяців 2018 р. найбільше аграрної продукції було експортовано в Індію, Нідерланди та Китай, то за аналогічний період 2019-го Китай вийшов на першу позицію. За ним — відповідно Єгипет і Нідерланди. Зі списку зник Іран, як десятий у рейтингу найбільших імпортерів, але з’явилась Німеччина, яка відразу зайняла 7-ме місце», — зазначає Трофімцева.

Вона вважає, що Україні необхідно продовжувати роботу над диверсифікацією аграрного експорту — і за товарною структурою, і за географією ринків збуту. Дуже привабливими у цьому плані є країни Перської затоки, одні з найзаможніших за ВВП на душу населення та одні з найбільших нетто-імпортерів продовольства.

З одного боку, на цьому ринку зростає чисельність населення, з іншого — активно збільшується ВВП. Тож сума грошей, яку пересічний споживач регіону витрачатиме на продукти харчування, теж зростатиме.

Найбільшими торговими партнерами України серед країн Перської затоки в сфері АПК є Саудівська Аравія (за 9 місяців поточного року вона імпортувала харчових продуктів на $354 млн, а також ОАЕ, Оман і Катар.

«Експорт до Кувейту та Бахрейну ще слід розвивати, але вже є деякі відкриті експортні позиції», — стверджує експертка.

Вона додає, що країнам Перської затоки, крім зернових і олійних культур, треба пропонувати перероблену продукцію із сегментів здорового харчування, суперфуд та органік. Але Україні доведеться поборотися за ці ринки, відвоювати їх у конкурентів, оскільки її як виробника продовольства поки недостатньо добре знають.

Найбільшим викликом Ольга Трофімцева вважає те, що і в Саудівській Аравії, і в ОАЕ Україну як ділового партнера в галузі АПК все ще сприймають дуже обережно.

«Про нас досить мало знають, хоча українські виробники вже активні в регіоні певний час. Але нам не вистачає поки що системності і «довгого дихання» в роботі з даними ринками. Україні та її експортерам треба зараз докласти зусиль для побудови своєї репутації як надійного постачальника тієї чи іншої продукції. А це може зайняти декілька років», — підсумувала пані Ольга.