«Прибуток – це те, що ми інвестуємо у розвиток»

0

Ольга Сидоренко, Agroexpert (Україна)

У 2003 році астрономи відкрили нову планету, яка обертається навколо Сонця, і назвали її Седна на честь ескімоської богині океану. Олег Яровий переконаний, що із сучасними технологіями люди тільки розпочали відкривати Всесвіт, і з компанією «Седна-Агро» кожен партнер може відкрити нові можливості для розвитку агробізнесу.

Олег Яровий, власник і керівник компанії «Cедна-Агро», офіційного дистриб’ютора ЗЗР та насіння, – особистість цікава. Начитаний, небайдужий, цілеспрямований, має власну думку, вміє спілкуватися з людьми, цінує друзів, захоплюється спортом.

Ред.: Пане Олеже, за якими критеріями Ви обирали партнерів-постачальників?

О. Я.: Одразу зауважу, що ми працюємо лише з оригінальними продуктами. Серед виробників пестицидів та агрохімікатів нашими партнерами є Syngenta, Bayer Crop Science, Summit-Agro Ukraine, Dupont, Nufarm. Із постачальників мікродобрив – Unifer. Ми пропонуємо також насіння польових та овочевих культур від Pioneer, Syngenta, Євраліс. А ще реалізуємо саджанці плодових культур.

Ред.: Зараз модно визначати і прописувати місію-візію компанії…

О. Я.: Так, ми також сформулювали для себе основні параметри діяльності. Як сказав російський бізнес-консультант Тігран Арутюнян, «…розробка бізнес-стратегії – це як виконання сімейного обов’язку. Його не можна віддавати на аутсорсинг». Тож ми скористалися послугами консультантів, але основну роботу зробили власними силами. Наша місія – покращення якості життя людей через відповідальне ставлення до впровадження інноваційних технологій в агробізнесі. А стратегія – побудова довгострокових взаємовигідних стосунків із партнерами (ці області не є лімітуючими). Принципи нашої роботи з клієнтами ґрунтуються на професіоналізмі, порядності, взаємоповазі. Прозоре ведення бізнесу для нас – не лише чесні відносини з клієнтами, це ще й порядність стосовно власного колективу і громади – ми платимо зарплатню лише офіційно, сплачуємо всі податки, підтримуємо соціальну сферу.

Ред.: Школи, садочки, церкви?

О. Я.: Ми – приватна компанія, тож маємо певний бюджет, який можемо собі дозволити витратити у такий спосіб. Ми вибираємо пріоритетні напрями – діти. Переймаємося підтримкою юних талантів, дитячої футбольної команди. Влітку провели художню виставку місцевого митця Анатолія Якубця. Чудові картини, які стали перлинами галереї, до цього припадали пилом. На святі лунала класична музика, за сприяння Спілки виноградарів та виноробів Монастирищини пройшла дегустація місцевих вин. Це свято було приурочене до Дня незалежності. Наступного року плануємо провести виставку юних художників. Фінансуємо оздоровчі, лікувальні програми.

Ред.: Ви говорите про клієнторієнтованість. А яким він є, ваш клієнт – холдинг чи середній підприємець?

О. Я.: Конкуренція у нашому сегменті зростає. Ми орієнтуємося скоріше на середні за розміром господарства. Холдинги цікавить насамперед ціна, а для невеликих господарств важливий оптимум між ціною і сервісом та кінцевим прибутком. Для мене поняття прибуток і гроші не зовсім тотожні. Прибуток – це те, що ми інвестуємо у розвиток, перш за все, у персонал. У нас, звісно, є HR-менеджер, та цю складову я завжди контролюю особисто, іноді ретельніше за фінансову.

Нещодавно ми провели гру-тренінг – складали для себе «портрет ідеального клієнта». Робоча група, до якої входив топ-менеджмент компанії, визначала основні параметри оцінки, як-от, рівень співпраці, матеріально-технічного забезпечення підприємства, результати фінансово-господарської діяльності, ділові та особисті якості керівника. Для різних відділів образ ідеального клієнта трохи відрізнявся, але на запитання про вибір ЗЗР обов’язково має лунати відповідь – оригінальні.

Ред.: І яким же має бути керівник підприємства-клієнта?

О. Я.: Відкритий, авторитетний, компетентний, готовий до дружньо-ділових стосунків, прагне розвиватися, хороший господарник.

Ред.: Які головні завдання стоять перед Вами найближчим часом?

О. Я.: Зміцнення матеріальної бази підприємства – будуємо нові склади, офіс. Покращення системи управління, вдосконалення кадрової політики, бо персонал – найважливіша складова бізнесу. Плануємо також розвивати нові напрями, а саме – консалтинг і системи точного землеробства. Наші консультанти – науковці й досвідчені практики, які допоможуть скласти бізнес-план, навчити персонал клієнта, вибрати технологію. Розвиватимемо демо-центр «Агроарена» біля Умані разом із Bayer CropScience. У співпраці з компанією «Євраліс» закладаємо досліди з вирощування кукурудзи – 120 варіантів з різною густотою і термінами сівби. Уже придбали необхідну техніку. Розпочали співпрацю з IFC та «Байєр» з фінансування придбання пестицидів та впровадження програм з агроменеджменту.

Ми також розвиваємо громадську організацію «Всеукраїнська спілка дистриб’юторів насіння та ЗЗР». Така спілка дасть змогу оперативно реагувати на ринкові тенденції та генерувати законодавчі ініціативи.

Ред.: Чому обирають Вашу компанію як роботодавця?

О. Я.: Я гадаю, що для всіх важливі однакові речі: можливість отримати матеріальне задоволення плюс моральне. Можливість розвиватися і навчатися… Як репутація компанії впливає на репутацію працівника, стабільність. Проте, для кожної людини ці критерії мають різну цінність.

Ред.: Що для Вас бізнес? Які підходи Ви обираєте?Що надихає?

О. Я.: Мені дуже імпонують погляди Акіо Моріти, засновника корпорації Sony. Наприклад, ставлення до працівників як до партнера, а не як до інструменту. У нас працює 78 осіб, включаючи регіональних представників, і ми сповідуємо партнерські відносини в колективі. А ще Моріта усе життя підтримував себе у добрій спортивній формі – бігав зранку, пірнав з аквалангом. Ми з друзями також щонайменше тричі на тиждень граємо у футбол, ходимо в лазню. На день народження компанії влаштовуємо турнір для клієнтів і партнерів. Та найбільше надихають діти – я батько двох синів і однієї донечки.

2

Опубліковано у № 2(67) журналу Agroexpert