1 липня 2020 року набрав чинності один з наймасштабніших документів у секторі оперування рухомим складом, який передбачає нову процедуру оформлення, розслідування й повідомлення про факт розукомплектування вантажних вагонів.
Про це заявив член правління АТ «Укрзалізниця» Франтішек Буреш, пише agropolit.com.
«Розукомплектування або злодійство деталей на вагонах початок «набирати обертів» у 2016-2017 роках, якраз після ліквідації МВС Транспортної міліції. Уже тоді поодинокі випадки крадіжки переросли в організовані злочинні угруповання, основна мета яких — або перепродаж деталей на «чорному ринку», або здача деталей в пункти прийому металобрухту», – зазначив Буреш.
Найсумнішиим фактом, на його думку, є те, що найчастіше розукомплектування вагонів відбувається за участю співробітників УЗ.
«Втрати «Укрзалізниці» від такого промислу обчислюються мільйонами гривень. Так, у 2019 році сума збитку, нанесеного «Укрзалізниці» у зв’язку з розукомплектуванням вагонів, склала понад 76,8 млн грн (відшкодовано 11,35 млн грн). Також проти «Укрзалізниці» грає кілька фактів – через недосконалість законодавчої бази працівники УЗ, якщо їх доля в крадіжці доведена, несуть мінімальну відповідальність. Ще один факт — УЗ так і не вдалося повністю налагодити роботу з Нацполіцією України, тому нерідко бувають випадки, коли поліцейські протягом 5 годин не приїжджають на виклик», – сказав член правління «Укрзалізниці».
Він додав, що для вирішення проблеми крадіжок на вагонах своїми силами, із 2017 року товариство почало готувати документи для запобігання розукомплектування вагонів.
«У 2017-2019 роках УЗ заборонила прийом і використання при ремонті вантажних вагонів ряду б/у деталей, був встановлений Порядок дії при виявленні розукомплектованого вагона, впроваджений Облік надходження на залізницю розукомплектованих вагонів і т.д. Але один з найважливіших кроків було зроблено на початку місяця. З 1 липня 2020 року набрав чинності один із найбільш масштабних документів у секторі оперування рухомим складом, який встановив нову єдину процедуру оформлення, розслідування й повідомлення про факт розукомплектування вантажних вагонів (які стоять на залізничних коліях станцій і ходять у поїздах) і заборони щодо їх відправлення в потягах», – пояснив експерт.
Це означає, що з 1 липня «Укрзалізниця» посилила вимоги до власних працівників, забороняючи постановку розукомплектованого вагона до складу поїзда.
«Тепер до наших співробітників буде застосовуватися відповідальність, якщо він буде приймати розукомплектований вагон і ставити його в склад поїзда. Це – загроза безпеці руху. Механізм до крайності простий: згідно з постановою, якщо співробітник УЗ виявив порожній розукомплектований вагон, він його не приймає й дає вказівку на відчеплення від складу такого вагона. Крім того, власник вагона повинен бути повідомлений про його разукомплектації й він повинен почати вести технічну роботу з таким вагоном», – наголосив Франтішек Буреш.
Він додав, що якщо вагон із вантажем, то «Укрзалізниця» повідомляє власника про те, що вагон разкомплектований. Водночас УЗ довозить вагон до місця вивантаження, де він розвантажується. Далі приватна компанія-власник вагона повинна відправити його на ремонт. Як підсумок, «Укрзалізниця» зможе чітко відстежити, на яких ділянках відбувається розкомплектація вагону».