Оборотні плуги на українському ринку

0

Вікторія Опалко, Руслан Шатров, канд. техн. наук, доценти, НУБіП, Віктор Марченко, канд. техн. наук, Agroexpert (Україна)

У свій час прем’єр-міністр Великобританії Уінстон Черчилль сказав, що демократія є найгіршою формою правління, але кращої поки що ніхто не винайшов. Аналогічну думку можна висловити і стосовно плугів, адже самі вони й оранка загалом мають безліч недоліків, але у багатьох випадках обійтися без них неможливо.

У сучасному землеробстві плуг має велике значення. Через різні ґрунтово-кліматичні умови жодна з машини, крім плуга, не має такого великого діапазону індивідуальних вимог. Додатково змінюються також вимоги до тракторів, такі як, наприклад, змінна геометрія зчеплення ходового апарату з ґрунтом чи все більша різниця між вагою трактора та потужністю двигуна.

Незважаючи на те, що з кожним роком усе більше просувають технології вирощування сільськогосподарських культур із застосуванням безполицевого, плоскорізного, мінімального, нульового та інших видів основного обробітку ґрунту, в Україні та у розвинених європейських країнах поки що переважна більшість площ підлягають оранці, і така тенденція зберігатиметься ще тривалий час. Зокрема, на важких суглинкових чорноземах плуг залишається безальтернативним знаряддям основного обробітку ґрунту.

За твердженням фахівців, оранка у її класичному розумінні, в сівозмінах польових культур необхідна, тому що у верхньому шарі ґрунту накопичується більше поживних речовин і вони краще засвоюються рослинами, якщо загортаються на таку глибину, де вологість оптимальна й стабільна. Крім того, у верхньому шарі ґрунту спостерігається висока біологічна активність, оскільки у ньому більше аеробних бактерій та мікроорганізмів, що сприяє інтенсивному розкладанню рослинних решток і виділенню вуглекислого газу.

Як свідчить практика, плуг слід застосовувати на одному і тому самому полі хоча б один раз на кілька років. Оранка на 22 – 25 см, особливо за вирощування монокультур – хороший профілактичний захід у боротьбі з грибами та личинками шкідників, а також найефективніший спосіб загортання у ґрунт рослинних решток попередників.

Оранка є дієвим агротехнічним заходом боротьби з бур’янами, особливо з осотом рожевим. Під час оранки на дно борозни потрапляє найбільш засмічений насінням бур’янів верхній (0 – 10 см) шар ґрунту. Насіння при цьому опиняється в несприятливих умовах і часто гине, а проростки, які з’являються на поверхні ґрунту, знищуються наступним обробітком.

Одним із основних показників якості є проведення гладенької оранки, після виконання якої на полі не залишається ні звальних гребенів, ні розгінних борозен. Для її виконання потрібні оборотні плуги, які укладають скибу в один бік (праворуч або ліворуч) незалежно від напрямку руху орного агрегату. На краю поля плуг перевертається, а трактор входить у борозну попереднього проходу. Після оранки обертовим плугом поверхня поля стає однорідною та вирівняною, якісно підготовленою під сівбу.

Враховуючи той факт, що на цьому етапі розвитку аграрних технологій оборотні плуги користуються значно вищим попитом, ніж звичайні відвальні, провідні світові виробники ґрунтообробної техніки пропонують велику кількість оборотних плугів із різними технічними характеристиками. Розглянемо агрегати провідних світових виробників, які широко представлені на сучасному ринку аграрної техніки та найчастіше зустрічаються на вітчизняних ланах.

LEMKEN

Оборотні плуги на українському ринку

Із 2021 р. компанія LEMKEN оновила лінійку плугів, випустивши моделі Titan 18 та Titan 18 V. Головна особливість нових плугів у тому, що вони призначені лише для роботи трактора «по полю», що і не дивно, адже маючи від 9 до 13 корпусів ефективним буде саме такий спосіб оранки. З базовою системою Onland плуг також отримав і переднє опорне колесо. Максимально можлива ширина трактора з агрегатом у базовому оснащенні становить 4 м, що здебільшого цілком достатньо для роботи.

Як і попередник, новий Titan 18 залишається плугом «вагонного» типу (дві послідовні рами), причому задня рама, що може мати від 3 до 5 корпусів, закріплена на шарнірі, а це забезпечує чудову адаптацію до рельєфу поля та незалежний підйом. Задня рама за принципом навісного плуга також оснащена опорним колесом.

Для покращення тягово-зчіпних властивостей трактора й економії палива Titan 18 опційно обладнують гідравлічним підсилювачем тяги, який ефективно зарекомендував себе на плугах моделі Diamant. Він являє собою гідроциліндр, який переносить вагу трактора із його передньої частини на задню, довантажуючи її до 1,5 т. Це зменшує буксування і, як результат – економить паливо.

Основні рухомі вузли плуга Titan 18 оснащені сферичними радіальними шарнірами, що підвищує не лише строк експлуатації, а й їхню надійність. Висота рами плуга, як і раніше, у базовій комплектації становить 80 см, опційно – 85 см. Більший кліренс за відстані між корпусами 100 см поліпшує прохідність післяжнивних решток і зменшує ризик забивання плуга. За бажанням замовника можна обрати між суцільними чи полосовими відвалами як в Dural, так і DuraMaxx виконанні. З п’ятьма формами передплужників з можливістю регулювання як за висотою, так і за відстанню до основного корпуса, можна адаптувати плуг до будь-яких умов роботи.

Ширина захвату Titan 18 змінюється ступінчасто механічно (33, 38, 44, 50 см на кожен корпус), а на Titan 18 V – гідравлічно (від 30 до 55 см). Тобто найбільша ширина захвату може сягати 6,5 та 7,15 м.

Посилена рама квадратного профілю 180 х 180 х 12,5 мм може витримувати тягове зусилля потужних тракторів і опір важких ґрунтів. Велика відстань між башнею й оборотним механізмом додає маневреності та плавності у процесі розвороту, а все це напряму сприяє продуктивності.

Плуг Titan 18 навішують на триточкову навіску 3 чи 4 категорії. Якщо її немає, LEMKEN пропонує візок – дишло з віссю та 3-точковим кріпленням. У базовому оснащенні найбільший плуг має вагу приблизно 7000 кг, що значно менше за аналогічні машини конкурентів та позитивно впливає на витрату палива.

AMAZONE

Оборотні плуги на українському ринку

Компанія AMAZONE виготовляє напівпричіпні оборотні плуги Hektor із кількістю корпусів від 6 до 8. Для їх агрегатування потрібні трактори потужністю від 200 до 350 к.с. В їхню основу покладено потужну раму (поперечний перетин 150 х 150 мм, а товщина стінки дорівнює 12 мм), на якій із проміжком 100 см закріплено корпуси.

Висота рами 82 см забезпечує роботу без забивання навіть у разі великої кількості рослинних решток на полі. Ширина захвату на кожному корпусі регулюється механічно в чотирьох положеннях у діапазоні 36 – 48 см. Завдяки простому і зрозумілому налаштуванню плуга досягається відмінна якість оранки. Форма корпусів, виготовлених із зносостійкої сталі, сприяє якісній оранці робіт за невеликої потреби в тяговому зусиллі. Захистом від шокових навантажень слугує зрізний болт із високою силою спрацювання, завдяки чому Hektor не боїться роботи на сухих і твердих ґрунтах.

Цікавою особливістю машини стала нова балансирна система – первинне з’єднання між оборотним пристроєм і рамою плуга. Вона забезпечує плавне обертання плуга, а також сприяє точному слідуванню колією та дотриманню оптимальної тягової траєкторії. Також є інтегрована система гідравлічного регулювання першої борозни для адаптації плуга до внутрішньої ширини колії трактора, яку встановлюють серійно. Оборотні циліндри з гідравлічним демпфіруванням крайнього положення забезпечують плавний та однорідний процес обертання плуга.

Велике опорно-транспортне колесо розміром 500/45 – 22,5 (ширина 500 мм, зовнішній діаметр 1015 мм) забезпечує оптимальне зчеплення з ґрунтом та точне ведення за глибиною навіть за важких умов. Велика опорна поверхня колеса мінімізує тиск на ґрунт, а чистик надійно очищає колесо під час роботи в умовах підвищеної вологості.

Опорно-транспортне колесо розташоване збоку на рамі, так що можна проводити обробіток ближче до краю поля або поблизу перешкод. Крім того, колесо оснащене функцією гідропневматичного демпфірування, яка захищає плуг та підвищує безпеку й комфорт під час транспортування.

Нові напівпричіпні плуги Hektor також можуть бути оснащені корпусами ©plus для різних ґрунтових умов. Усі корпуси плуга характеризуються високою зносостійкістю, повним загортанням у ґрунт післяжнивних решток і незначним тяговим зусиллям.

RABE

Оборотні плуги на українському ринку

Німецька компанія RABE, дочірній підрозділ корпорації ZOOMLION, пропонує широкий асортимент різних моделей та конфігурацій оборотних плугів, завдяки яким обробіток ґрунту стає простішим, продуктивнішим і ефективнішим. Складовими високої якості плугів RABE є сучасні програми розробки й автоматизованого проєктування, запатентовані технології термічної обробки деталей, застосування у виготовленні основних конструкційних елементів плазменного різання, точне роботизоване зварювання деталей, надсучасне лакофарбове покриття елементів конструкції, а також суворий процес тестування та випробування виготовлених плугів.

Найпопулярнішими на українському ринку є навісні оборотні плуги Albatros 120 і напівнавісні оборотні плуги Kormoran SF.

Навісні оборотні плуги Albatros 120 призначені для оранки ґрунту на глибину від 25 до 35 см із частковим його подрібненням. Ці плуги виготовляють у варіантах із кількістю корпусів від 3 до 6 та комплектують як гідравлічною системою регулювання ширини захвату (безступінчасто від 33 до 53 см), так і механічною (4 позиції: 35, 40, 45 та 50 см). Для захисту від випадкових перешкод передбачено зрізний болт та гідромеханічний (HYDRO AVANT) захист корпусів. Регулювання ширини захвату першого корпуса виконується як механічним способом, так і за допомогою гідравліки з кабіни трактора.

Плуги мають надійну конструкцію й виготовлені з високоякісних матеріалів, чим забезпечують запас міцності та тривалий термін експлуатації. Поворотна рама виконана з профілю поперечним перетином 120 х 120 мм, а кліренс рами становить 80 см. Відстань між корпусами на рамі може сягати 90 або 100 см. Для агрегатування плугів Albatros 120 потрібні трактори потужністю від 130 до 200 к.с.

Напівнавісні оборотні плуги Kormoran SF виготовляють із кількістю пар корпусів від 5 до 8. Плуги обладнано механічним регулюванням робочої ширини – 4 фіксовані положення від 35 до 55 см.

Модельний ряд плугів Kormoran SF відповідає всім сучасним вимогам фермерів і вирізняється легкістю, підвищеною маневреністю, великою гнучкістю й високими виробничими показниками. Рама плугів виготовлена з квадратного профілю з розміром поперечного перетину 180 х 180 мм. Завдяки великій відстані між корпусами (100 см) та високому кліренсу рами (80 см) плуги Kormoran SF якісно виконують оранку навіть в умовах великої кількості післяжнивних решток. Для агрегатування потрібні трактори потужністю 230 – 350 к.с.

Усі оборотні плуги RABE можна комплектувати різноманітними відвалами. Стандартні відвали виготовлені з загартованої сталі товщиною 9 мм, і дають змогу виконувати оранку на глибину до 40 см. Для роботи на важких вологих ґрунтах плуги обладнують напівгвинтовими відвалами, на піщаних кращими є циліндричні відвали, а на середньоглинистих ґрунтах добре працюють смугові відвали. Перехід з одного типу відвалів на другий відбувається просто й швидко.

Долота всіх корпусів викувані зі спеціальних сортів сталі. Термічна обробка та вольфрамове покриття робить їх особливо міцними, розрахованими на тривалий період використання у важких умовах.

New Holland

Оборотні плуги на українському ринку

Лінійка оборотних плугів New Holland починається від найпростіших 3-корпусних і закінчується 8-корпусними плугами для найпродуктивнішої роботи. Для ринку України найбільш ефективними є 4-, 5-корпусні навісні та 8-корпусні напівпричіпні плуги під найпопулярніші трактори потужністю 130, 200 і 340 к.с. відповідно.

Залежно від моделі плуги можна замовляти із різною за ступенем міцності рамою. Для забезпечення максимально якісної роботи плуга в конкретних умовах у своєму портфоліо New Holland має широкий вибір корпусів плуга, передплужників, дискових ножів, опорних коліс тощо.

Новий 8-корпусний плуг New Holland моделі PSH має надпотужний брус (поперечний перетин рами плуга має розміри 230 х 150 мм) і цілком придатний для роботи на українських полях. Він є продовженням серії 5-корпусних плугів, які вже були завезені в Україну під брендом New Holland. Максимальна робоча глибина оранки може становити 45 см. Ширина захвату кожного корпуса змінюється ступінчасто у межах 35 – 55 см. Для цього на рамі плуга передбачено 4 отвори.

Відвали плугів New Holland виготовлені з високовуглецевої загартованої сталі, що подовжує ресурс їхньої роботи. Заготовки витримують протягом 18 годин у карбюризаторі з насиченою вуглецем атмосферою, після чого охолоджують 4 год у середовищі азотного газу. Після цього їх нагрівають упродовж 2 год за температури 150°C для зняття всіх напружень. Така технологія виготовлення робить відвали максимально довговічними.

Завдяки якісній сталі на рамі вже не потрібні наварні підсилювачі у місцях кріплення різних елементів плуга. Форма відвала плуга доведена до ідеалу, що сприяє значному зменшенню тертя та знижує витрату палива.

Лемеші плугів New Holland виготовлені з покращеної сталі, відтак передня поверхня стає виключно твердою, а задня залишається менш твердою. Завдяки цьому є змога зменшити вагу деталей і плуга в цілому, що своєю чергою зменшує тяговий опір агрегату.

Плуги New Holland оснащують системою захисту від перевантаження двох різних типів: із гідравлічним автоматичним механізмом або на зрізних болтах.

Система захисту зі зрізними болтами – оптимальне рішення на полях, які мало засмічені камінням. Її проста й легка конструкція дає змогу не перевантажувати плуг і утримувати центр його ваги якомога ближче до трактора. Зрізні болти мають зусилля на розрив 4000 кг.

Гідравлічний захист – найкращий вибір для роботи на кам’янистих полях. Регулювання зусилля спрацьовування на першому корпусі здійснюється незалежно від інших корпусів плуга. Діапазон регулювання зусилля становить 950 – 1750 кг на кожному корпусі, а оптимізована геометрія захисного механізму забезпечує велику висоту відведення корпуса.

Pöttinger

Оборотні плуги на українському ринку

Австрійська компанія Pöttinger пропонує сімейство напівнавісних оборотних плугів SERVO 6.50, у яких рацiонально поєднані кращi якостi навiсних та напiвнавiсних плугiв. Тягове зусилля передається напряму через головний кронштейн рами плуга. Опорне колесо керується поздовжньою тягою. Плуги SERVO 6.50 виготовляють із кількістю корпусів від 6 до 9, які здатні виконати якісну оранку на глибину до 40 см.

Серійно плуг SERVO 6.50 оснащений перистими чи суцільними напівгвинтовими подовженими відвалами та найбільшими кукурудзяними передплужниками. Також, за бажанням користувачів, плуги обладнують великою кількістю різних форм корпусів. 8-корпусний плуг агрегатують із тракторами від 270 к.с., а для роботи 9-корпусного на максимальній глибині потрібна потужність 360 к.с.

Плуги виконано з великим запасом міцності. Потужна рама квадратного поперечного перетину розміром 180 х 180 х 10 мм виготовлена зі сталі австрійської виплавки. Додаткові поздовжні тяги рами оптимізують траєкторію руху трактора. У стандартному виконанні висота рами становить 80 см, а опційно може бути 90 см. На всіх модифікаціях плугів SERVO 6.50 відстань між корпусами на рамі дорівнює 102 см.

На стандартних плугах SERVO 6.50 ширина захвату встановлюється п’ятиступінчасто (32, 38, 43, 48 та 54 см), через отвори на рамі та гвинт на поздовжній рульовій тязі. На плугах SERVO 6.50 PLUS NOVA ширина захвату корпуса змінюється безступінчасто у межах від 25 до 54 см. На плугах SERVO 6.50 PLUS робоча ширина регулюється гідравлічно через поздовжню рульову тягу. Робоча ширина першого корпуса на стандартних плугах регулюється за допомогою шпинделя на головному кронштейні рами (опційно також за допомогою гідравліки). На плугах SERVO 6.50 PLUS гідравлічне регулювання робочої ширини першого корпусу входить у серійне оснащення. Система SERVO PLUS дає змогу налаштовувати робочу ширину під час оранки.

У конструкцію плуга вже закладено функцію он-ланд (оранку біля борозни). Переналаштування роботи «в борозні» на роботу «біля борозни» займає до двох годин часу і при цьому жодних додаткових витрат. Плуг у системі он-ланд можна агрегатувати з тракторами на здвоєних колесах чи гумовій гусениці. При цьому зменшується буксування та надмірний тиск на поверхню ґрунту. Шини служать довше, оскільки немає тертя по борозні.

Плуг оснащено антибуксувальною системою трекшн-контроль, яка у моменти пікових навантажень переносить зусилля з плуга на задню вісь трактора (вагою до 1500 кг). Таким чином, зменшується буксування, знижується інтенсивність стирання шин та зменшуються витрати палива.

Maschio Gaspardo

Оборотні плуги на українському ринку

Італійська компанія Maschio-Gaspardo на українському ринку пропонує напівнавісні оборотні плуги Mirco 7+1, які призначені для оранки ґрунтів будь-якого типу на глибину до 35 см. Їх виготовляють із 6-, 7- та 8-ма парами корпусів. Від попередніх версій напівнавісних плугів модель Mirco 7+1 відрізняється встановленою гідравлічною системою керування робочою глибиною та гідравлічною зміною ширини захвату корпусів. Плуги обладнано механічним (Mirco PASSO) чи гідравлічним (Mirco Vario System) регулюванням робочої ширини. Механічно робоча ширина захвату корпуса змінюється ступінчасто і становить 35, 40, 45 та 50 см, а завдяки системі Mirco Vario System ширина захвату корпуса змінюється з кабіни трактора завдяки гідравліці безступінчасто, у межах 30 – 55 см.

Модельний ряд плугів Mirco характеризується легкістю агрегатування, підвищеною маневреністю, великою гнучкістю і високими виробничими показниками. Завдяки великій відстані між корпусами (105 см) та високому кліренсу рами (90 см) плуги Mirco якісно виконують оранку навіть за великої кількості післяжнивних решток. Плавне перевертання плуга забезпечують два телескопічних гідроциліндри, а точно налаштувати кут нахилу плуга можна за допомогою двох гвинтів.

Рама плугів Mirco виготовлена з квадратного профілю із розміром поперечного перетину 160 х 160 х 12 мм. Особливістю конструкції цих плугів є те, що вони виготовлені без зварювання, а всі його компоненти з’єднані болтами. Для захисту плуга від зіткнення з прихованими перешкодами кожен корпус має запобіжний болт.

Модифікації плугів Mirco дають змогу трактору працювати як «у борозні», так і «по полю» (опція). Варто зазначити, що під час роботи «по полю» гідроциліндр, який відкриває плуг, перебуває у закритому положенні, тобто у з технічної точки зору – в найзахищенішому. А вже під час роботи «у борозні» жорсткість конструкції забезпечує закривний палець.

Плуги Mirco 7+1 також оснащують смуговими відвалами, які доцільно застосовувати на середніх та важких ґрунтах. Особливо ефективні смугові відвали на ґрунті, схильному до налипання, де забезпечують чудове розпушування. Високі кукурудзяні передплужники ефективні за наявності на поверхні стебел кукурудзи, соняшнику чи великої кількості рослинних решток.

KUHN

Оборотні плуги на українському ринку

Для господарств, які мають трактори потужністю від 250 до 500 к.с., компанія KUHN (Франція) пропонує дворамні плуги Challenger із двоколісним візком та числом корпусів від 7 до 13. Вони мають модифікації з болтовими або гідравлічними запобіжниками, можуть працювати «у борозні» або «по полю», а також опцію для роботи плуга у причіпному варіанті з тракторами без задньої навіски.

Напівнавісний плуг Challenger розроблений для господарств із великим обсягом оранки, нерівним рельєфом та важкими ґрунтовими умовами. Тому Challenger має раму з розміром поперечного перетину 220 х 220 мм і товщиною стінок 10 мм, яка виготовлена з двох частин та візком між ними.

Плуг Challenger комплектують гідравлічними беззупиночними або болтовими «на відрив» запобіжниками, пристроєм для роботи «по полю», причіпними котками. Він має блок автоматичного підйому-перевороту, унікальні шарнірні з’єднання, які дають змогу досягти рекордного кута розвороту – 120°, широкий вибір робочих органів, прості налаштування, надійну конструкцію й досконалу технологію виготовлення. Challenger можна перетворити на причіпний плуг для роботи з тракторами, задньою навіскою якого є лише крюк.

Одна лише особливість Challenger, а саме, так звана ламана рама із передньою та задньою частинами, надає йому безліч переваг порівняно з однорамним плугом і робить його досить популярним на ринку.

Двоколісний візок сприяє вищій стійкості плуга під час оранки й транспортних переїздів, а також додає йому вищих кінематичних характеристик (маневреності). Колесо візка, яке рухається у борозні, забезпечує додаткову поперечну стійкість, особливо за роботи на схилах. Навіска трактора, горизонтальна частина шарніру, який з’єднує навіску з рамою плуга, візок із шарнірним з’єднанням обох секцій рами та колесо глибини дають разом змогу копіювати рельєф поля. При цьому глибина оранки є рівномірною навіть під час роботи найбільших плугів із 13-ма корпусами. Значно полегшується обертання плуга, зменшуються радіус розвороту та незорані ділянки на краях поля, адже вхід у ґрунт і вихід із нього у передньої та задньої частин плуга відбувається послідовно, а не одночасно, як у плугів із суцільною рамою.

LOZOVA MACHINERY

Оборотні плуги на українському ринку

Вітчизняний виробник аграрної техніки LOZOVA MACHINERY пропонує українським аграріям напівнавісні оборотні плуги IMPERIAL, які призначені для оранки ґрунту під зернові та технічні культури з питомим опором до 0,09 МПа та твердістю до 3,5 МПа. Глибина оранки – від 20 до 35 см. Плуг працює за схемою «у борозні», а максимальна кількість пар корпусів становить 7+1. Рекомендована робоча швидкість орного агрегату перебуває у межах 6 – 10 км/год. Для агрегатування цих знарядь потрібні трактори з мінімальною потужністю двигунів 300 к.с.

Плуги мають надійну конструкцію та виготовлені з високоякісних матеріалів, чим забезпечують запас міцності й тривалий термін експлуатації. Основу плугів IMPERIAL становить жорстка рама з розміром поперечного перетину 180 х 180 мм та товщиною стінки 10 мм. Відстань між корпусами становить 100 см, що у поєднанні з висотою рами 80 см та гладенькою поверхнею великої прямокутної труби рами сприяє проходженню під час роботи різноманітних рослинних решток.

Надійно працює оборотний механізм плугів IMPERIAL. Точно визначений поворот плуга на 180° виконується двома телескопічними циліндрами. При цьому в гідросистемі не потрібно надто великого тиску. Точне налаштування кута нахилу здійснюється за допомогою регулювальних гвинтів окремо для кожної сторони.

Точне налаштування нахилу плуга у борозні відбувається за допомогою регулювальних болтів окремо для кожного боку. Плуги оснащені запобіжним механізмом у вигляді зрізного болта з двома точками зрізання. Конструкція плугів дає змогу регулювати як ширину, так і кут нахилу відвала, причому в широкому діапазоні ступінчасто (33, 38, 44 та 50 см для кожного корпуса). Таким чином, робоча ширина захвату 8-корпусного плуга IMPERIAL може становити від 2,64 до 4,0 м, а транспортна ширина дорівнює 1,8 м.

У базовій комплектації плуги обладнані суцільними гвинтовими відвалами, які мають подовжений термін експлуатації. Вони придатні для роботи в умовах важких за гранулометричним складом, а також липких ґрунтів, і при цьому потребують меншого тягового зусилля.

На плугах IMPERIAL встановлені лемеші, виготовлені з покращеної сталі та із застосуванням унікальної термообробки, завдяки чому передня поверхня стає виключно твердою, а задня залишається менш твердою. Таке технічне рішення сприяє тому, що робочі поверхні спрацьовуються рівномірніше, а відтак термін їх використання збільшується. Крім того, застосування високоміцної дрібнозернистої сталі з особливими властивостями дає змогу зменшити вагу деталей і плуга загалом, що в свою чергу знижує тяговий опір агрегату.

Велике опорне колесо розміром 400/70-R20 зменшує тиск на ґрунт під час оранки та допомагає досягти належної безпеки під час транспортування. Завдяки боковому розташуванню опорного колеса знижується не лише навантаження на раму плуга, а й зменшується відстань між колесами трактора та колесом плуга. Це підвищує маневрові характеристики всього агрегату під час розворотів.