Маркетинг допоможе ягідному бізнесу досягти максимальної прибутковості

0

Чому варто інвестувати в ягідний бізнес і де виробнику шукати додану вартість, розповів експерт ягідного ринку, інвестиційний банкір і власник компанії S.B.Frozen Foods Андрій Жуков.

Під час конференції “Збільшення прибутку в агробізнесі”, організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA, пан Андрій відзначив значний прогрес у розвитку ягідного ринку України.

“Ягідний бізнес – інвестиційно приваблива ніша агробізнесу. Хочу сказати, що в 2018 році тільки переробка малини в Україні склала близько 10 тис. тонн. Це рекордний показник не тільки для нашої країни, але і всієї Європи”, – зазначив експерт.

Він підкреслив формування стійкого тренду на збільшення споживання лохини, про що свідчить динаміка експорту свіжих ягід з України. Це пояснюють попитом на дану ягоду в Європі, де вона, перш за все, асоціюється зі здоровим способом життя. Ось чому сьогодні багато фермерів почали займати цю нішу, вирощуючи ягоду.

Пан Андрій розказав про збільшені можливості ягідного бізнесу з постачання продукції на віддалені ринки збуту завдяки авіапоставкам.

Він зазначив, що серед українських ягідників існує стереотип, що створенням доданої вартості є переробка продукції або ж велика кількість виробленої ягоди.

“Це не так. Наприклад, в минулому році Україна експортувала малини на 30% більше, в результаті отримавши прибуток на 5% менше.

Максимальну прибутковість в ягідному бізнесі можна досягти, завдяки маркетингу: створення конкурентного продукту, привабливою упаковки, доставки ягоди споживачеві в будь-яке місце в будь-який час. При цьому ваша продукція повинна бути преміальної якості, а бренд впізнаваним. Тобто, маркетинг – це наше все,” – пояснив фахівець.

Також він привернув увагу учасників конференції до проблеми недостатнього рівня або ж повної відсутності маркетингу при просуванні продукції українських ягідників.

За словави власника компанії S.B.Frozen Foods, аби істотно знизити витрати на маркетинг і збільшити обсяг бізнесу, українським виробникам ягоди могла б допомогти кооперація між собою.

“Кооперація дає не тільки широкі можливості по просуванню бренду для учасників кооперативу, а й також з побудови холодильних потужностей для зберігання, ліній упаковки, сертифікації, що часто є непосильним завданням для однієї конкретно взятої компанії з причини високої вартості обладнання та послуг.

Крім того, тільки завдяки кооперації малі виробники ягоди можуть сформувати необхідні обсяги товарних партій продукції для експорту і самостійно вийти на зовнішні ринки минаючи посередників”, – підкреслив Андрій Жуков.