Fendt 1000 Vario впевнено крокує українськими ланами

0

Ольга Сидоренко, Віктор Марченко, канд. техн. наук, Agroexpert (Україна)

Від початку квітня цього року корпорація АГКО розпочала показові випробування 500-сильного трактора Fendt у різних ґрунтово-кліматичних зонах України.

Перша європейська презентація тисячної серії відбулася ще у 2014 р. у Баварії, а серійне виробництво розпочалось в вересні 2016 р. На сьогодні виготовлено і замовлено на виробництво понад 600 надпотужних красенів (багато із них працюють на американських просторах). Перше офіційне випробування в Україні було організовано ТОВ «Цепелін Україна», дистрибутором AGCO, на базі ТзОВ «Агро ЛВ Лімітед» у Львівській області.

Підприємство добре відоме як виробник насіннєвої, товарної та чипсової картоплі (1000 га). Тут успішно вирощують цукрові буряки, озиму та яру пшеницю, кукурудзу, ріпак, ячмінь, сою, жито. Земельний банк господарства становить 42 тис. га, виробництво розташоване в Львівській та Тернопільській областях.

Перед тим як продемонструвати роботу трактора в польових умовах журналістам, його випробовували у господарстві з культиватором Tiger 10 LT компанії Horsch, який зазвичай агрегатують із гусеничним трактором. Навіть за умови роботи культиватора на максимальній глибині, витрата палива становила лише 10,8л/га.

Під час офіційної демонстрації трактор працював із дисковим культиватором Carrier 12,25 компанії Vaderstad та, навіть попри незначне навантаження, показав витрату палива всього 8,7 л/га.

Технічний консультант «Агро ЛВ» Есбен Нільсен відзначив, що, незважаючи на габарити та вагу, Fendt 1000 може успішно конкурувати з гусеничними тракторами, з якими мають справу в господарстві. А ще цю модель вирізняє суперекономічність. Тому пан Нільсен з ентузіазмом скористався нагодою попрацювати тисячним ще 200 мотогодин.

«Протягом 4–5 днів випробування господарства мають змогу агрегатувати з трактором будь-яке причіпне обладнання. Таким чином, кожен фахівець зможе відчути переваги нової моделі. До кінця року плануємо досягти 6000 мотогодин», – розповів Олексій Копилов, менеджер із розвитку бізнесу Fendt у країнах Східної Європи.

Спеціально для підтримки демотуру від заводу Fendt до України прибув професійний тренер, демонстратор Хуберт Мартін. Він активно працює з представниками дилерів, продавцями. Адже щоб розповідати про переваги машини, слід самому добре їх відчути на практиці.

Що ж робить Fendt 1000 Vario унікальним?

Fendt 1000 Vario – це перший у світі трактор загального призначення з універсальним низькооборотним двигуном Fendt ProDrive та технологією Fendt VarioDrive. Всі компоненти машини (двигун, коробка передач, вентилятор, гідравлічна система тощо) були оптимально узгоджені між собою на етапі проектування. Метою такого узгодження було забезпечення двигуном трактора мінімальної витрати палива.

Нова серія Fendt 1000 Vario представлена в 4 моделях – 1038 Vario, 1042 Vario, 1046 Vario та 1050 Vario з потужністю двигунів 396 к.с., 435, 476 та 517 к.с. відповідно. Це надійні, компактні, маневрені, універсальні та потужні трактори загального призначення, які можливо ефективно використовувати як на польових, так і на транспортних операціях.

Потужний трактор оснащено шестициліндровим дизельним двигуном MAN робочим об’ємом 12,4 л із системою безпосереднього впорскування Common Rail та турбонагнітачем повітря із змінною геометрією, який автоматично працює на оптимальних обертах. Турбонагнітач забезпечує динаміку та високий крутний момент у зниженому швидкісному діапазоні. Висока потужність трактора забезпечується на низьких обертах двигуна. Максимальний крутний момент до 2400 Н*м досягається за частоти колінчастого вала 1100 об./хв на моделі Fendt 1050 Vario. Номінальна частота обертів двигуна становить 1700 об./хв, а основний робочий діапазон перебуває в інтервалі 1100 – 1500 об./хв.

Трактори серії 1000 Vario розвивають максимальну швидкість руху 60 км/год за 1450 об./хв, 50 км/год – за 1200 об./хв, 40 км/ч – лише за 950 об./хв, що дає змогу значно скоротити витрату палива. Трансмісія та інтелектуальна система повного приводу забезпечують ідеальне розподілення потужності за оптимального споживання палива.

Завдяки системі VarioDrive Fendt вдалося не лише вдосконалити коробку передач Vario, але й розробити абсолютно нову силову передачу. До сьогодні в стандартних трансмісіях задній міст мав постійне передаточне відношення, за вмикання повного приводу підключався передній міст також із постійним передаточним відношенням. У новій системі VarioDrive передній міст працює від додаткового валу трансмісії незалежно від заднього моста. Відома трансмісія Vario була допрацьована в силову передачу VarioDrive, яка передає зусилля безпосередньо на обидва мости. Цікава річ – зменшення радіуса повороту завдяки VarioDrive, що своєю чергою мінімізує спрацювання шин передніх коліс.

На трактори серії Fendt 1000 Vario опціонально можна встановити високопродуктивну гідросистему з двома незалежними гідравлічними контурами. Два автономних аксіально-поршневих насоси забезпечують необхідний тиск та витрату оливи в обох контурах. Продуктивність першого насоса становить 220 л/хв, а другого – 210 л/хв. Завдяки вмонтованим клапанам обмеження тиску насоси завжди подають необхідну кількість оливи під встановленим тиском відповідно до потреби навіть на низьких обертах двигуна.

Інтегрована система регулювання тиску в шинах VarioGrip дає змогу значно підвищити силу тяги в польових умовах (завдяки зниженню тиску збільшується площа контакту шини з ґрунтом) і швидко перевести машину в транспортний режим (підкачування шин до необхідного тиску відбувається приблизно за 10 хв)

На тракторах серії Fendt 1000 Vario встановлено герметичну кабіну на пневмопідвісці, в якій ідеально поєднані комфорт, зручність керування та контроль за роботою всіх систем трактора. Високопродуктивний клімат-контроль із двома вентиляторами і великими повітряними соплами підтримує в кабіні приємну прохолоду навіть за температури навколишнього повітря 45°С. Комфорт роботи оператора журналісти змогли відчути під час польового тест-драйву. Деякі навіть почали думати про зміну професії…