Двічі – по 135!

0

Спілка фермерів-одноосібників придбала вже другий трактор Zetor Forterra 135, оскільки використовує ці машини для виконання широкого спектра польових робіт.

Заведено вважати, що там де зійдуться двоє українців, то обов’язково з’явиться не менш, аніж три претенденти на гетьманську булаву. Не знаю, як у кого, але в Новоукраїнському районі Кіровоградщини п’ятеро фермерів-одноосібників, об’єднавши свої зусилля та 590 га землі, чудово знаходять спільну мову. Серед усього іншого – і в плані вибору сільгосптехніки. З Олегом Троянским та Михайлом Максименком ми зустрілися біля стенду компанії «Агро-Темп» під час виставки «АгроЕкспо», яка проходила в Кіровограді. І звичайно ж – поблизу новеньких тракторів Zetor.

Зізнаюся, що Zetor – це моя слабкість. Передусім, що по-доброму заздрю чехам – це ж треба було після розпаду соцтабору не просто вижити і зберегти виробництво, а створити лінійку реально конкурентоздатних машин, які за багатьма аспектами дадуть фори більш розкрученим світовим брендам. До того ж трактори Zetor належать до не такої вже й численної категорії техніки, про яку я чув лише хороше безпосередньо від аграріїв. Звісно, дізнавшись про те, що в об’єднаному господарстві з Кіровоградщини працюють вже два Zetor Forterra 135, я заздалегідь заповажав моїх співрозмовників.

– Сівозміна у нас широка. Є пшениця, ярий та озимий ячмінь, кукурудза, соняшник, соя, горох… Як і більшість фермерських господарств ми раніше працювали на пострадянських тракторах. Самі розумієте, що з одного боку, вони ніби дешевші за вартістю купівлі та обслуговування, але з другого – сподіватися на них немає чого. Думали придбати імпортний трактор, швидше за все, із напрацюванням, але в нормальному стані. Розпитували знайомих, уже ніби попередньо визначилися… Але одні колеги порадили: беріть Zetor, ми на нього не нарадіємося!, – розповідає Олег Троянський.

– Ми почали розпитувати що й до чого: отримали винятково позитивні відгуки як про самі трактори, так і про дилера – «Агро-Темп». Ми з цією компанією раніше не працювали, а сьогодні можемо себе назвати її постійними партнерами. Хоча й за два роки у нас ремонтних випадків щодо тракторів жодного разу не було, але їхні менеджери приїздять після першого ж дзвінка: щось налаштувати, проконсультувати, порадити. Що ще подобається: помітно, що фахівці «Агро-Темп» пречудово знають свої трактори і без перебільшення – люблять, переживають, щоб вони працювали так як слід, – посміхається Михайло Максименко.

Потужність 4,2-літрового двигуна Zetor Forterra сягає 136 к.с. Цього більш ніж достатньо, щоб працювати із широким спектром найпоширеніших фермерських агрегатів, наприклад із чотирикорпусними плугами чи причіпними обприскувачами. Своєю чергою, можливості надійної механічної коробки передач – 24 передні та 18 задніх швидкостей – дають змогу обирати оптимальний режим виконання польових операцій та руху автошляхами. До речі, найвища швидкість здатна розігнати трактор до 40 км/год, що забезпечує можливість використання Zetor Forterra для транспортування вантажів.

– Не знаю, як там у кого, але ми дуже задоволені помірним апетитом цього трактора. Після того як ми почали використовувати Zetor, витрата палива на виконання тих самих польових операцій помітно знизилася, – зауважує Олег Троянський.

І насправді, проведені ще 2012 р. дослідження Німецького сільськогосподарського товариства засвідчили унікальну економічність чеських тракторів і, зокрема, моделі Zetor Forterra. Як виявилося, трактор витрачає принаймні на 5% менше палива порівняно з найближчими конкурентами.

Утім, головною перевагою чеських машин – у цьому аспекті ми повністю зійшлися в поглядах із нашими співрозмовниками – є виняткова надійність Zetor, поєднана із простотою конструкції та експлуатації. Існує вже усталений вираз про те, що там, де у більшості виробників тракторів стоїть електроніка, у чехів – добротна надійна механіка, скажімо, паливний насос. Це дає змогу за наявності цілої низки інноваційних рішень, високої продуктивності та економічності машини забезпечити багаторічне безпроблемне користування тракторами Zetor. Це техніка, котрою за належного сервісного обслуговування можна працювати довго й ефективно.

Проте не можна сказати, що Zetor оснащені лише механікою. У місцях, де потрібно точно контролювати залежно від опору агрегату завантаження двигуна – без електроніки вже не обійтись. Насамперед йдеться про унікальну систему перемикання трьох передач під навантаженням без розриву потоку потужності в кожному із 4-х механічних діапазонів (кнопками на важелі), а також запатентована електрогідравлічна система регулювання тягового зусилля HitchTronic, яка розроблена спільно з Bosch. І Zetor це єдиний виробник, який пропонує вказані рішення в класі потужності до 150 к.с.

– Наш перший трактор Zetor Forterra 135 упродовж року зарекомендував себе настільки добре, що ми без вагань вирішили придбати і другий – таку саму модель. Якість говорить сама за себе. Я вже не кажу про те, що продуктивність роботи зросла, і завдяки реально комфортній кабіні з чудовою оглядовістю, зручним сидінням, хорошим кондиціонером… Коротше кажучи, там є все для нормальної праці, – стверджує Олег Троянський.

Михайло Максименко вказує рукою на модельний ряд Zetor, вишикуваний на стенді компанії «Агро-Темп», і зізнається, що дуже б хотілося придбати чеський трактор потужністю понад 180 к.с. Шкода, що такої машини поки що на ринку немає. Немає, але – буде. Сьогодні інженери Zetor працюють над створенням більш потужних моделей, зокрема, із двигуном, здатним розвивати потужність до 220 к.с. І підозрюю, що він одразу стане ще одним улюбленцем аграріїв.