Brexit вигідний українським виробникам ягід

0

Після завершення Brexit європейським виробникам ягід буде складніше працювати на ринку Великобританії, але Україні це зіграє на руку.

Таке припущення в коментарі для  AgroPortal.ua висловив керуючий партнер і співзасновник BigBlue organic blueberry farm Олег Науменко.

«Ймовірно, Brexit відбалансує нас щодо інших конкурентів. Наприклад, можуть з’явитися квоти або ввізні мита для європейських виробників», — вважає пан Олег.

Він наголошує, що везти ягоди до Великобританії з України набагато довше, ніж з Польщі або Іспанії. Тож витрати на логістику збільшуються. До того ж, багато ресурсів і часу забирає перетин українсько-польського кордону.

«Звичайно, європейські країни в цьому плані виграють. Поляки або голландці мають коротку і налагоджену логістику. Крім того, відсутність кордонів зараз приносить для них кращий результат», — говорить Науменко.

З іншого боку, поки незрозуміло, як уряд Польщі ставитиметься до української продукції, яка буде перевозитись транзитом через їхню країну до Великобританії. Можливо, вони введуть якісь нові квоти або інші обмеження.

У минулому році BigBlue отримала власний досвід торгівлі лохиною на британському ринку. Тоді компанія зібрала перший промисловий урожай ягід і відразу вийшла в європейську мережу супермаркетів Lidl. Однак співзасновник BigBlue organic blueberry farm планує продовжити пошуки й інших контрагентів.

«Наші обсяги виробництва поки не дуже великі. А ті умови, які мережа від нас вимагає, досить складні в реалізації і в плані досягнення рентабельності. Вони поки не готові Україні платити більше, ніж полякам», — пояснює керівник.

Він додає, що за результатами минулого року компанія експортувала близько 28 тонн лохини. Решту, приблизно 12 тонн, продала на внутрішньому ринку. Цього року виробництво очікується на рівні 120 тонн, половина з яких піде на експорт.

«У лютому плануємо взяти участь у виставці Fruit Logistics в Берліні. Потім визначимося, чи будемо ми продовжувати працювати з Lidl або знайдемо інших партнерів. Ми налаштовані рішуче», — говорить Олег Науменко.

Крім спілкування з діючими і новими потенційними клієнтами, від участі в Fruit Logistics він очікує продовження популяризації українського бренду. Також це хороша можливість поспілкуватися з конкурентами, подивитися нові тренди в упаковці, логістиці, інноваційних технологіях сортування.

«Буде на що подивитися, і буде що показати. У нас велика органічна ягода, перевірена в європейських сертифікованих лабораторіях. За якістю, розмірами і смаковими характеристиками ми перевершуємо майже всіх європейських виробників. А британські колеги за якістю декларують нашу продукцію як одну з найкращих в Європі», — підсумував співзасновник BigBlue organic blueberry farm.