Через війну в Україні аграрії не зможуть засіяти 30% площ

0

Унаслідок війни в Україні не буде можливості засіяти 30% площ. Зміниться і структура посівів, оскільки аграрії відмовляються від кукурудзи на користь пшениці, гороху, вівса, вводять у сівозміну нішеві культури.

Таку думку висловив керівник бізнес-підрозділу насіння компанії Syngenta в Україні Сергій Клішин в інтервʼю для AgroPortal.ua.

Одним з болючих питань зараз, за його словами, є логістика.

«Ми почали відвантаження 27-28 лютого, зараз активно працює 4 із 6 складів. Під час війни ми відкрили новий склад у Чернівцях, що значно полегшує забезпечення аграріїв насінням та засобами захисту. За березень ми вже спромоглися відвантажити 80 тис. посівних одиниць (мішок) соняшнику і 20 тис. посівних одиниць кукурудзи. Якщо рахувати з відвантаженим у попередні місяці, то це становить 70% від запланованих на цей сезон обсягів: 1 млн посівних одиниць соняшнику і 400 тис. одиниць кукурудзи», — розповів Сергій Клішин.

Він додав, що насіння соняшнику вже на 68% доставлено дистриб’юторам, кукурудзи — на 55%.

«Але ми не зупиняємося, ще 120 тис. одиниць знаходиться в процесі розмитнення», — зазначив експерт.

Ситуація з засобами захисту рослин (ЗЗР) ще складніша. Певний дефіцит як діючих речовин, так і готової продукції спостерігався ще на початку сезону, і це було пов’язано з виробництвом у Китаї. Страждала логістика. Війна в Україні посилила критичність ситуації.

Керівниця підрозділу ЗЗР компанії Syngenta в Україні Лідія Озерова сказала, що компанія змогла поставити значну частину товару, але цього недостатньо, тому Syngenta відновлює виробництво позицій ЗЗР для України, щоб максимально закрити потребу.

«Якщо не контролювати бур’яни і не вносити гербіциди взагалі, можна втратити до 30% і більше врожаю. Аграрії розуміють ситуацію, і ми спільно шукаємо альтернативи. Головне зараз відсіятись у правильні терміни і максимально захистити посіви від бур’янів. Нестача фунгіцидів дуже критична для озимих і соняшнику. Може бути додатково 10-15% втрати врожаю», — пояснила вона.

При цьому Сергій Клішин зазначив, що в компанії гнучко змінили методи та схеми продажу, розширивши перелік додаткових фінансових інструментів.