Американське видання U.S. News Best Global Universities оприлюднило рейтинг, у якому змінилися світові центри з освіти спеціалістів для агросектору.
Про це пише AgroPortal.ua.
Президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», гендиректор аграрної компанії ІМК Алекс Ліссітса на своїй сторінці у Facebook зазначив, що у загальному рейтингу нічого нового не відбулося: 8 американських та два британські університети потрапили в першу 10-ку. Останні роки саме вони домінують у світовій науці та задають тон світовому освітянському процесу.
«Та якщо подивитися на сільське господарство, то тут, як на мене, відбулися системні зміни, які цікаво проаналізувати. Вперше у ТОП-10 кращих аграрних навчальних закладів потрапило 4 китайських університети, лише два європейських, один бразильський та три американських», — додав пан Алекс.
Він звернув увагу й на те, що з 10 кращих університетів світу 5 відносяться до тих країн, про які раніше ніхто не говорив, наприклад, університет з бразильського міста Сан-Паулу.
Ліссітса зазначив, що безперечним лідером в АПК є університет Wageningen (Wageningen University & Research) у Нідерландах.
Потрапляння у ТОП-10 чотирьох китайських університетів, на його думку, означає, що азіати йдуть вперед. Бо якщо подивитися на першу 20-ку, то туди додадуться й інші азійські університети, які рік за роком стають лідерами аграрної світової науки і освіти.
«Що стосується України, то нам якнайшвидше потрібно повернутися до питання, куди рухається Україна в плані освіти, куди рухається аграрна освіта, чому на сьогоднішній день немає жодного аграрного університету у ТОП-20 чи хоча б у ТОП-100 світової еліти аграрної освіти? Чи наші університети не помітили цього рейтингу, чи ми зі своїми університетами не варті у цьому рейтингу бути? Питання відкрите. Та головне, ми втрачаємо доступ до світових елітних практик і відстаємо далі й далі», — вважає президент УКАБу.
На його думку, треба повністю переглянути підходи до системи аграрної освіти в Україні і не лише аграрної.
«Нам треба дати університетам більше свободи, дати повну автономію, переглянути державний бюджет, який виділяється на освітянські потреби в Україні, нам треба переглянути співпрацю освіти і бізнесу. Перші кроки у цьому напрямку вже робляться. Мова йде про проєкт «Агрокебети» — новітню магістерську програму на базі НУБіП/NULES, але цього замало у розрізі держави. Нам якнайшвидше треба змінювати підходи, щоб не втратити доступи до світового бенчмаркінгу, світових практик в освіті та науці», — підсумовує експерт.