Україна входить у трійку найбільших експортерів аграрної продукції до ЄС

0

Із грудня 2018 року по листопад 2019 Україна експортувала сільськогосподарських продуктів до Європейського Союзу на €7,3 млрд, завдяки чому вона залишається в трійці найпотужніших експортерів цього сегменту.

Про це повідомляє agroportal.ua.

У порівнянні з показниками аналогічного періоду 2017-2018 років експорт сільськогосподарських продуктів з України виріс на 36%.

Основними експортерами продукції АПК до ЄС були також США (€12 млрд), Бразилія (€11,7 млрд) та Китай (€6,1 млрд).

Крім цього, Україна знову увійшла в трійку лідерів серед виробників овочів і фруктів у Східній Європі. Вона займає третє місце у виробництві яблук в регіоні і входить у трійку світових виробників черешень та смородини. За даними європейського статистичного довідника-2020 «Найважливіші європейські ринки з точки зору Fruit Logistica», у період з 2016 до 2019 року експорт свіжих фруктів з України зріс з 40 до 80 тис тонн. Основними позиціями українського фруктового експорту є яблука та кавуни. У сегменті овочів виріс експорт цибулі – з 14 до 20 тис тонн.

Коментуючи ці дані, віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Дмитро Кулеба зазначив, що Україна давно утримує позитивний тренд зростання експорту до ЄС загалом, але найбільшу динаміку має саме експорт продукції аграрної та харчової промисловості.

«Наші партнери з ЄС зазначають у своїх звітах, що на відміну від світового ринку свіжих продуктів, де Україна лише починає формувати свою репутацію, перероблені фрукти та овочі вже давно стали «сильною стороною» країни у всьому світі, — сказав він. — Серед харчового експорту ми продаємо далеко не лише зернові чи овочі і фрукти. Росте частка продукції з доданою вартістю. З впевненістю можна сказати, що Україна одна з країн, що вже годує ЄС».

За даними уряду за 10 місяців 2019 року серед харчових товарів, що експортуються до ЄС, найбільший приріст продемонстрували капуста (+2001,9%), свинячий жир та жир птиці (+409%), ячмінь (+204,8%), овес (+125,5%), яйця (+229,8%), соєва олія (+165,8%) та коренеплоди (+115,8%).

Серед товарів з більшою доданою вартістю — молюски (заморожені, копчені і т.п. — +389,5%); варення, джеми, желе, мармелади (+226%); молочні продукти (маслянка, вершки, йогурти, кефіри, згущене молоко тощо + 203,3%); екстракти, есенції, концентрати кави, чаю, цикорію (+377,5%). Також зросли обсяги експорту масла та олій (+67,8%); готових виробів з зерна (пластівці, +65%); круп (+37,3%); хлібобулочних кондитерських виробів (+26,7%); макаронних виробів (+14,68%), приготованих овочів (консерви без оцту, +65%), цукру (+41,6%), меду (+24,3%). Серед інших категорій зріс експорт квітів (+86,9%).

«Статистика демонструє постійний позитивний тренд і свідчить про одне: наша продукція дуже затребувана, а експортувати до ЄС — вигідно», — наголосив Дмитро Кулеба.

З січня по листопад 2019 року торговельний оборот між Україною та Європейським союзом склав $42 млрд. Експорт до ЄС зростає щорічно: +4,4% за 11 місяців 2019 року в порівнянні з аналогічним періодом 2018. Виручка від експорту до ЄС склала $19,2 млрд, це 41,8% від загального обсягу експорту з України. Найбільшими імпортерами українських товарів є Польща (6,7% експорту на $3,1 млрд), Італія — 4,9% на $2,2 млрд і Німеччина — 4,9% на $2,2 млрд.