Техніки машинобудування на $30 млн поставила до України Білорусь за 5 років

0

За п’ять років роботи програми пільгового кредитування білоруської продукції Білорусь поставила до України понад 1,2 тис. одиниць різної техніки машинобудування: трактори, комбайни, автобуси, тролейбуси загальною вартістю в понад $30 млн.

Про це розповів посол Білорусі в Україні Ігор Сокол, пише Agravery.com.

«Програма вже шостий рік працює в Україні. За п’ять років ми вже поставили понад 1,2 тис. одиниць різної техніки машинобудування: трактори, комбайни, автобуси, тролейбуси на загальну вартість понад $30 млн. Для банків це хороший бізнес, а для кінцевого споживача — значне здешевлення кредитних ресурсів», — сказав пан Ігор.

Він зауважив, що вже п’ять українських банків задіяні в програмі фінансового супроводу білоруського експорту. Така програма була прийнята вже більше 10 років тому, але в Україні вона була запущена у 2015 році.

«Спочатку договори з урядом Республіки Білорусь підписали два банки — „Укргазбанк“ і „Укрексімбанк“, у 2017 році до програми приєднався „Перший український міжнародний банк“. Цього року — ще два комерційних банки: „Альфа-Банк“ і банк „Глобус“. Отже, уже п’ять українських банків задіяні у програмі фінансового супроводу білоруського експорту», —розповів посол.

Він пояснив, що якщо український банк бере участь у програмі пільгового кредитування білоруської продукції, то йому за рахунок бюджету Республіки Білорусь відшкодовується дві третини ставки рефінансування.

«Постачання білоруської техніки здійснюються до Києва, Львова, Одеси, Івано-Франківська, інших міст. Це транспорт, який виробляється не лише безпосередньо в Білорусі, а й в Україні, на спільних дев’яти білорусько-українських підприємствах. Наприклад, до Кривого Рогу ми постачали тролейбуси, які були зібрані у Дніпрі на базі заводу „Південмаш“, а до Житомира — тролейбуси, які виробляє підприємство „Белкомунмаш“ і які були зібрані у Луцьку», —додав дипломат.

В окремих білоруських тролейбусах частка українських комплектувальних: метала, електрообладнання доходить до 25%.

«Тобто, це одночасно і локалізація, і промислова кооперація, і робочі місця для України», — підсумував Ігор Сокол.