20 серпня 2020 року було підписано договір про передачу в концесію спеціалізованого морського порту «Ольвія» між Міністерством інфраструктури України, ДП «Адміністрація морських портів України», компанією «QTERMINALS W.L.L» та ТОВ «Кютерміналз Ольвія».
Про це повідомляє прес-служба Мінекономіки.
“Реалізація концесійного проєкту сприятиме залученню інвестицій у сумі 3,4 млрд грн та стане однією з найбільших прямих іноземних інвестицій у портову галузь України за останні 30 років. Більше того, принаймні 80 млн грн буде вкладено в розвиток інфраструктури міста Миколаєва, а щорічні надходження до бюджету складатимуть щонайменше 80 млн грн, з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера (для порівняння – розмір концесійного платежу в 16 разів вищий за прибуток порту за 2019 рік)” – зазначають у МЕРТ.
Цей проєкт є успішним прикладом концесії та готувався за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), Міжнародної фінансової корпорації (IFC, Група Світового банку) та фінансування фонду Global Infrastructure Facility (GIF). Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України брало активну участь в процесі підготовки вказаного проекту на всіх етапах, починаючи від розгляду концептуальної записки до участі у проведенні аналізу ефективності та роботи конкурсної комісії.
Однією з головних переваг концесії є те, що об’єкти підприємства, у які інвестує концесіонер, у тому числі й новостворені, залишаються у власності держави. Водночас концесіонер зобов’язується здійснювати сплату концесійних платежів до бюджету незалежно від результатів його господарської діяльності. Отже, держава при передачі своїх активів у концесію отримує цілу низку переваг: додаткові бюджетні надходжень (як від сплати податків, так і концесійних платежів), залучення інвестицій, модернізація об’єктів та кваліфіковане управління ними.