Починаючи з сезону 2018 року, українські сільгоспвиробники матимуть можливість приєднатися до розширених пропозицій продажу майбутнього врожаю за форвардними контрактами в рамках програм «Фінансові рішення» від компанії «Сингента».
Уже понад шість років компанія «Сингента» запроваджує і розвиває програми «Фінансові рішення» — вигідний розрахунок за насіння й ЗЗР компанії в поєднанні з широким спектром інструментів для вирішення різних завдань сільгоспвиробничих підприємств. З огляду на цінові тенденції на світовому і локальному аграрних ринках особливе місце в портфоліо програм займають пропозиції продажу майбутнього врожаю з використанням сучасних форвардних контрактів.
Ще 2014 року компанія «Сингента» першою у своєму сегменті запропонувала унікальну для ринку програму «Форвард Плюс», у рамках якої виробники могли продати майбутній урожай кукурудзи і захиститися від падіння цін на зерно та одночасно зберегти можливості перефіксувати вищу ціну, якщо така встановиться на ринку. У світовій практиці такі контракти — один із найзатребуваніших інструментів для управління ціновими ризиками.
На той час така пропозиція в Україні була новинкою, проте сьогодні бурхливий розвиток ринку показав необхідність розширювати можливості роботи для кращого пристосування до індивідуальних потреб і особливостей кожного конкретного господарства. Відтак компанія «Сингента» розвивала й доповнювала свої пропозиції, враховуючи досвід реалізації попередніх програм та побажання своїх партнерів-виробників. За останні чотири сезони було продано більше ніж 300 тис. тонн сільгосппродукції за форвардними контрактами в рамках фінансових програм «Сингента». Слід зауважити, що всі зобов’язання як з боку виробників-учасників, так і з боку компанії «Сингента», виконувалися на 100%, зокрема й за несприятливих економічних умов , складних політичних обставин та логістичних викликів на ринку у 2016-2017 роках. Навіть події на сході країни не перешкодили успішній співпраці за форвардними контрактами з сільгоспвиробниками, що опинилися безпосередньо близько до прифронтових територій у зв’язку з подіями на сході країни. Адже довгострокове партнерство неможливе без підтримки у складні часи.
Для сезону-2018 компанія «Сингента» анонсує розширене портфоліо «Форвардних програм» з доповненням с/г продукції, яка продається в рамках цих програм. Залежно від своїх ринкових очікувань сільгоспвиробники можуть обрати із трьох основних пропозицій.
За словами менеджера з розвитку бізнесу компанії «Сингента» Юрія Рубана, традиційно кожна програма допомагає учасникам вирішити одне з найважливіших завдань — вигідно закрити заборгованість за придбані на початку сезону насіння й засоби захисту рослин незалежно від зміни цінової ситуації на ринку. «Для сільгоспвиробників, які працюють на умовах передоплати, програми передбачають можливість здійснити передоплату за насіння й ЗЗР на наступний сезон» – підкреслює пан Юрій. У рамках «Форвардних програм» у сезоні 2018 для виробників доступні ще такі додаткові можливості:
- «Форвардні програми» забезпечують ціноутворення при роботі з «Аграрними розписками», що дозволяє отримати вигідне фінансування під заставу майбутнього врожаю із справедливою оцінкою майбутньої вартості зерна.
- «Форвардні програми» передбачають можливість отримати грошову передоплату за контрактом у розмірі до 50% вартості зерна для фінансування потреб господарства.
Понад 50 млн грн передоплати в рамках форвардних контрактів (зокрема в поєднанні з аграрними розписками) отримали виробники в сезоні 2017 року.
- VIP пропозиція для лояльних клієнтів дозволяє додатково отримати знижку 2 % на насіння й ЗЗР.
Незалежно від обраної учасником програми та опції роботи, форвардні контракти з компанією «Сингента» мають ряд важливих переваг:
Більшість аналітиків аграрних ринків упевнені, що цінова волатильність — це невід’ємна частина самого ринку, і вона існуватиме, доки ринок функціонує. Тому сільгоспвиробникам з різних регіонів потрібно пристосовуватися до нових умов і захищати маржинальність свого бізнесу. Сучасні фінансові інструменти, зокрема різноманітні форвардні контракти, можуть з цим допомогти та з часом вони ставатимуть дедалі актуальнішими.
Компанія «Сингента» на власному досвіді переконалася: українські виробники теж потребують надійних інструментів для продажу майбутнього врожаю і захисту від цінових ризиків. Тому у «Форвардних програмах» є виробники, які повторно беруть у них участь із сезону в сезон. «Кожен третій учасник сезону-2016 повторно брав участь у «Форвардних програмах» наступного 2017 року, – стверджує Юрій Рубан, менеджер з розвитку бізнесу компанії «Сингента». — Це хороший показник, і ми будемо підтримувати й розвивати свої програми надалі, щоб краще відповідати ринковій ситуації та потребам наших клієнтів-сільгоспвиробників».
Додаткова інформація:
Юрій Рубан, менеджер з розвитку бізнесу ТОВ «Сингента»,
+380 67 555-27-84, Yuri.Ruban@syngenta.com
Ксенія Міщенко, спеціаліст із комунікацій ТОВ «Сингента»
+380 67 555-26-17, Kseniia.Mishchenko@syngenta.com
За матеріалами компанії Syngenta