«Наша головна стратегія – увага до клієнта»

0

Спілкувалася Ольга Сидоренко, Agroexpert (Україна)

Хольгер Вельк закінчив факультет аграрного менеджменту в університеті Хоенхайм у Штуттгарті. В ті часи обов’язковою була практика. Тож молодий спеціаліст упродовж 18 місяців працював на фермі. Він згадує, посміхаючись, що за українськими мірками то було зовсім маленьке господарство – усього 45 га, а працювало в ньому 3 покоління власників плюс наймані сезонні робітники і такі, як він, студенти. Спеціалізувалося господарство на виробництві молока й етанолу з картоплі та кукурудзи. Пан Вельк каже, що стільки часу минуло, проте, його донині вражає розмах сільгоспвиробництва у Східній Європі порівняно із Західною.

Кор.: Пане Вельк, як Ви опинилися у Східній Європі й де так добре вивчили російську мову?

Х. В.: Розпочалося усе з проекту ЄБРР для Східної Європи. Тоді я працював у Росії, Казахстані. Побував в Астані, Алмати, об’їхав усю Росію – Москва, Твер, Тула, Єкатеринбург…

Потім почав працювати на фірмі CLAAS у галузі проектування виробництва для Східної Європи. Так почалася робота у Краснодарі, де в результаті збудували завод з виробництва техніки CLAAS. Останні роки працював у Москві у збутовій компанії «КЛААС Восток».

Кор.: Про виробництво техніки CLAAS в Україні ми отримуємо повідомлення вже кілька років поспіль, то чи є вже зрушення?

Х. В.: Ви розумієте, CLAAS – синонім слова «якість». Фермер, купуючи техніку CLAAS, вироблену в Німеччині або США, в Індії, Угорщині чи в Росії, отримує однакову високу якість продукції. Тому найважливіший етап у налагодженні спільного виробництва машин – правильний підбір партнера і гарантія його продукції. Так колись було у Павлограді, так було в Краснодарі, так сьогодні розвивається проект і в Україні. Перш ніж розпочати процес складання комбайнів в Україні, ведуться переговори з можливими партнерами, оцінюються можливості якісного технологічного процесу і матеріальна база, аналізується бюджет. Уже відбувся пілотний монтаж чотирьох TUCANO 440. Проте, ще слід вирішити багато питань, пов’язаних із технологією, виробничим процесом, логістикою, технічним обслуговуванням тощо. Наразі ми обговорюємо умови, у яких рамках має розвиватися проект у 2014 році.

Кор.: Чи відчуваєте різницю між українськими і російськими клієнтами?

Х. В.: Клієнти не дуже відрізняються, оскільки це сільгоспвиробники. Особливості пов’язані зі специфікою виробництва, а саме культурами, які вирощують. Тут в Україні досить багато вирощують ріпаку, сої, кукурудзи. Структура фермерських господарств теж відрізняється. В Україні велика частка середніх за розміром підприємств. Тому набір техніки за потужністю доволі широкий. Це сильний бік фірми CLAAS: поряд із високим рівнем технологічності ще й багатоваріантність.

Кор.: А як щодо дилерської мережі – у Європі кількість дилерів у десятки разів більша, ніж в Україні. Чи справляються дилери CLAAS із запланованими обсягами продажів?

Х. В.: У нас в Україні гарно розвинена мережа дилерів. Насправді не дуже важливо, скільки дилерів, важливо, наскільки розгалужена їхня мережа точок продажу, наскільки якісним і вчасним є сервісне обслуговування. Дилери мають багато філій по всій країні, проте, ринок невпинно росте. І дилери змушені постійно розвиватися і відкривати нові регіональні центри.

Кор.: А сервісна служба готова до зростання обсягів робіт?

Х. В.: Дилер – партнер нашого клієнта. Їхнє партнерство починається з купівлі, але підтримується і триває багато років саме завдяки сервісу. Важливо, щоб післяпродажне (гарантійне і післягарантійне) обслуговування було таким само якісним, як і наша техніка. У нас є свій відділ сервісу, який проводить навчання для сервісних інженерів дилерів, а вони своєю чергою обслуговують клієнтів згідно з правилами і стандартами CLAAS.

Кор.: Українці люблять техніку CLAAS, охоче інвестують в оновлення технічного парку. Єдиною проблемою, що стає на цьому шляху, є занадто дорогі кредитні ресурси.

Х. В.: Так, фінансування – одне з головних завдань, ми намагаємося допомогти наших клієнтам вирішити його. Ми постійно працюємо з банками і лізинговими компаніями над програмами фінансової підтримки. Так, маємо рамкову угоду про співпрацю з лізинговими підрозділами банків ОТР, UniCredit і Райффайзен, які пропонують прийнятні умови для покупців техніки CLAAS.

Кор.: Кожна компанія має свою місію-візію, загальну для всіх підрозділів стратегію, з якою позиціонується на ринку. Що це для CLAAS?

Х. В.: Наша головна стратегія – увага до клієнта. Ми повинні брати до уваги всі його потреби і побажання, допомагати розв’язувати проблеми, якщо вони є. CLAAS – сімейна фірма зі сторічною історією. І хоча в концерні працює понад 9 тис. осіб, ми впізнаємо один одного. Відчуття однієї родини ми передаємо й нашим клієнтам і партнерам.

А ще CLAAS – це інноваційна компанія. На R&D (дослідження та розвиток) витрачаємо щороку до 200 млн євро. Цього року за інновації на виставці Agrіtechnica дістали рекордну кількість медалей – 6 срібних та одну золоту!

Кор.: Ви досить довго працювали у Росії, тепер – в Україні. Як Ваші рідні сприймають необхідність жити у Східній Європі? Та й для Вас, мабуть, зміна місця, колективу є неабияким випробуванням?

Х. В.: Переїзд саме до України не був складним. Моя донька (їй 14) весь час навчалася у міжнародних школах, а закінчувати школу буде у Німеччині, тому я мав перевезти родину туди. Так й так збіглося, що дружина знайшла цікаву роботу в Німеччині, тому основний стрес був пов’язаний з переїздом її і дітей, пошуком квартири, школи для дітей. А я відразу занурився у роботу…

Кор.: Наскільки вдається брати участь у вихованні дітей?

Х. В.: Звісно, основні завдання і з виховання дітей, і загалом з ведення домашнього господарства зараз взяла на себе моя дружина. Але ми маємо можливість багато спілкуватися, я кілька разів на місяць буваю у Німеччині. Ну і, звичайно, канікули і відпустки проводимо разом, тому для дітей намагаюся знайти час. Люблю грати з сином у футбол, навчив його шахів, то ж зараз вже дуже стараюся, аби йому не програти.

Кор.: Сім’я в Німеччині, то весь час Ви приділяєте роботі? Чи все-таки маєте вільну хвилинку для захоплень?

Х. В.: Я люблю спорт. Але на початковому для мене етапі роботи в Україні я не можу навіть мріяти про вільний час. Проте, обов’язково щодня бігаю у парку, тричі на тиждень ходжу до спортзали.

Кор.: Але якщо видасться вільний час, як проведете його? Які маєте уподобання?

Х. В.: Навіть тут назву спорт – він дуже важливий для мене, щоб звільнитися від навантаження, відпочити, увійти у рівновагу. Також люблю ходити до театру, ось саме нещодавно був у Національній опері, дивився «Майстера і Маргариту» у цікавій балетній постановці.

Кор.: А подорожувати любите?

Х. В.: Якщо чесно, я настільки часто їжджу у відрядження, що зараз мрію поїхати на свята додому і побути разом із сім’єю у Німеччині.

Кор.: А якщо знаходите час для читання «для душі», окрім оглядів ринку та економічних звітів, що любите читати?

Х. В.: Мені подобається Чехов, читаю його твори із задоволенням. А от у 2014-му вирішив «подолати» «Анну Карєніну»: 1296 сторінок російською – доведеться попрацювати J!

Кор.: Чи маєте у житті свій «девіз»?

Х. В.: Взагалі-то я досить прагматична людина, тому особливої філософії у житті не дотримуюся. Щодня вставати, вирішувати щоденні великі й малі справи, що диктує життя, і найважливіше при цьому – вміти насолоджуватися прекрасними моментами кожного дня.