Із 31 серпня 2020 року «Укрзалізниця» запровадила новий перелік «малодіяльних» станцій. До нового списку увійшли 248 станцій.
Про це пише Agravery.com.
У переліку відбулася ротація — 82 станції виключили з нього, а 90 нових станцій додали. До запровадження нового переліку, станом на 30 серпня 2020 року, в списку «малодіяльних» перебувало 240 станцій.
«Діяльність чиновників „Укрзалізниці“ стосовно тарифів, застосування нормативно-правової бази не контролюється ані профільним міністерством, ані правоохоронними органами — чиновники „Укрзалізниці“ на власний розсуд визначають, яким станціям бути в списку та сплачувати додаткову плату, а яким з нього зникнути. Визначають на власний розсуд, наскільки станція „збиткова“ та скільки їй збитків „намалювати“», — розповів експерт з аграрної логістики Олексій Шахов.
Відповідно до його слів, аналізуючи порядок проведення «рейтинг-аналізу» діяльності вантажних станцій та фактичну схему, за якою відбувається виключення станцій зі списку «малодіяльних», жодної логіки між ними немає, прослідковується корупційна складова.
«Зі списку зникають станції, на яких за рік відвантажено та прийнято від нуля до 10 вагонів, і додаються станції, на яких працює 3−4 підприємства, які за рік здійснюють навантаження по 600−750 вагонів. Ротація зі станціями дуже вигідна „певним“ елеваторним підприємствам, які отримують частину вантажопотоку „малодіяльних“ на себе», — переконаний Шахов.
Таким чином, складається несприятлива ситуація для доріг України, оскільки частина вантажопотоку, яка мала б їхати залізницею, поїде автомобілями. «Не виключено, що після публікації нового списку найближчим часом з нього будуть зникати певні станції на загадкових підставах», — підкреслив експерт.