Чого бояться керівники компаній в Україні та в світі

0

Світ уже переступив поріг цифрової ери.  Як утриматись на плаву у період стрімких змін? З якими викликами та загрозами стикаються власники та топ-менеджери компаній та підприємств, як глобальних так і українських? 

Ризик повернення до територіального поділу у зв’язку з геополітичними змінами (55%), зіткнення з кібератаками (49%), реорганізація бізнесу через зміну поколінь (38%), – такими є найбільші загрози, які можуть стати перепоною на шляху до зростання глобальних компаній у світі відповідно до думки керівників компаній-лідерів у своїх галузях за результатами опитування KPMG 2018 Global CEO Outlook.

Дослідження продемонструвало, що ризик захисту даних стає одним із ключових, у зв’язку з чим 59% керівників у світі включають це питання до зони особистої відповідальності.

Керівники компаній також приділяють все більше уваги розвитку цифрових рішень і особисто займаються питанням управління даними та підвищення рівня довіри. При цьому на думку більшості респондентів (62%) роботизація економіки та штучний інтелект дозволять створити більше робочих місць, аніж буде ліквідовано.

«Для того, щоб відповідати сучасним ринковим та технологічним змінам, бізнес-лідерам важливо розуміти ключові глобальні тенденції, а також ті виклики і проблеми, з якими вони можуть зіткнутися в короткостроковій і довгостроковій перспективі. Прийняття рішень на досвіді минулого вже не працює, оскільки не дозволяє концентруватися на стратегічних завданнях і не сприяє розвитку», – зауважив Андрій Цимбал, керуючий партнер KPMG в Україні.

Відповідно до KPMG 2018 Global CEO Outlook, збільшення доходів більше не є найважливішим показником успіху бізнесу в епоху цифрових технологій. Світові компанії все більше зосереджують свою увагу на тому, яким чином вони можуть досягти вищої прибутковості, інвестуючи в нові технології та кадри, змінюючи бізнес-моделі, що в свою чергу повинно вплинути на досягнення більшої рентабельності портфеля продуктів і послуг.

«В епоху цифрової економіки нові технології змінюють структури галузей та бізнес-моделі компаній. Бізнес розцінює інновації не просто як одну із функцій, а як засіб виживання на ринку. Проте інновації не завжди є вкрай необхідними для бізнесу, і до їх впровадження необхідно ставитися досить виважено. Якщо ж ваша компанія планує долучитися до «цифрових перегонів», варто знати основні «правила безпеки», аби бізнес не став заручником нових технологій», – зазначив Костянтин Карпушин, партнер, керівник напрямку інноваційного розвитку та впровадження нових технологій KPMG у СНД.

У 2018 році KPMG в Україні провела перше в країні аналогічне опитування «Виклики, що зростають» на базі методології щорічного міжнародного опитування KPMG 2018 Global CEO Outlook. За результатами даного дослідження, серед найбільших викликів, які можуть стати перешкодою для активного зростання бізнесу в Україні, – загроза кадрового дефіциту (50,91%), запровадження нових технологій (46,34%), регуляторні ризики (46,00%) та порушення ланцюгів поставок (43,59%).

78,13% керівників в Україні повідомили, що протягом наступних трьох років вважають за необхідне вдосконалення процесів впровадження інновацій та підвищення ефективності роботи підприємств у цілому. Говорячи про макроекономічні перспективи 54,69% українських респондентів відзначили, що очікують рівень зростання економіки України на 3 – 5% протягом наступних п’яти років. 18,75% бізнес-лідерів вважають, що цей рівень становитиме 10-15%, а 17,19% – не бачать умов для зміни поточних економічних показників.

В Україні бізнес-лідери покладають надії на зміни в економічному середовищі на національному рівні та очікують ефективних дій з боку органів державної влади.

Коментуючи ключові фактори інвестиційної привабливості України, 56,25% зазначили впровадження реформ, важливість ефективної державної політики підкреслили 17,19%, поліпшення макропоказників – 15,63%. Серед найвпливовіших суб’єктів, які можуть прискорити позитивні зміни у бізнес-середовищі в Україні 50% керівників компаній назвали органи державної влади, бізнес-об’єднання – 46,88%, на третьому місці – бізнес-партнери – 31,25%.

Довідково:

Дані, опубліковані у звіті KPMG 2018 Global CEO Outlook, ґрунтуються на результатах опитування 1300 виконавчих директорів, що працюють у 11 найбільш економічно розвинутих країнах, серед яких Австралія, Китай, Франція, Німеччина, Індія, Італія, Японія, Нідерланди, Іспанія, Велика Британія та США. Із зазначених 1300 керівників, 314 керують компаніями з рівнем доходів у $500-999 млн; 546 – організаціями з рівнем доходів у $1-9,9 млрд, а 440 очолюють компанії з рівнем доходів у понад $10 млрд. Дослідження вивчає стратегічні питання, на яких фокусуються керівники у складний, але багатий на унікальні можливості період радикальних змін. Опитування проводилося у період з22 січня по27лютого 2018 року.

У 2018 році KPMG в Україні у партнерстві з журналом БІЗНЕС провела перше опитування керівників компаній в Україні. В опитуванні взяли участь 64 управлінці, що працюють у різних галузях економіки. Структура опитування ґрунтувалася на 7 запитаннях адаптованих із щорічного міжнародного опитування KPMG 2018 Global CEO Outlook.

Зазначені вище керівники працюють у більш ніж у 10 ключових галузях, включаючи сектор управління активами, автомобільну галузь, банківську справу, роздрібну торгівлю, енергетику, інфраструктуру, страхування, фармацевтику, виробництво та технології.

Опитування керівників в Україні проводилося з 12 квітня по 1 червня 2018 року.

Фото: firestock

ЗАЛИШТЕ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here