Диверсифікація за принципами 3D – наступний крок розвитку експортної стратегії АПК.
Про це на V форумі «Стратегії експорту. Трейдинг 2020 заявила в.о. міністра аграрної політики та продовольства України в 2019 році Ольга Трофімцева, пише AgroPortal.ua.
«До 2000 року ми вчилися виробляти. З 2000-го ефективність сектору почала динамічно зростати, ми навчилися експортувати. Наступний крок — диверсифікувати цей експорт», — сказала вона.
Відповідно до її слів, стратегія експорту 3D — це диверсифікація за трьома напрямками: диверсифікація товарної інфраструктури, ринків збуту та суб’єктів експорту.
«Так, в Україні мають бути великі гравці, які на сотнях тисяч гектарів вирощують та експортують кукурудзу, пшеницю, соняшник, тим самим створюючи економічну подушку безпеки з точки зору валютних надходжень, —пояснилаТрофімцева. — Водночас маємо підтримати середніх і малих сімейних фермерів, який конкурентні в інших галузях — виноградарстві, горіхівництві, козівництві, вівчарстві».
Також варто диверсифікуватися у високотехнологічному виробництві, як-от отриманні екстрагованого білка з кукурудзи, органічних інгредієнтів для переробної галузі, і в напрямку ag-tech, у якому вже успішно працюють українські компанії.
Експертка переконана, що диверсифікація на різних точках зростання, розвиток високотехнологічного виробництва, переробної галузі допоможе Україні знайти своє місце в створенні ланцюгів доданої вартості у світі.
І не варто концентруватися на якихось одних ринках збуту, у тому числі, країнах Європейського союзу.
«АПК — один із шести секторів української економіки, які мають найбільші можливості для експорту. Сьогодні він дає 44% валютних надходжень, або $22,2 млрд за підсумками минулого року. Впевнена, що це тільки початок історії», — додала Ольга Трофімцева.