Україні потрібно визначитися з цільовими ринками збуту молочної продукції, наголошує голова ради директорів Спілки молочних підприємств України Вадим Чагаровський.
Про це пише UkraineFood.org з поситалнням на AgroTimes.
«Для початку треба забути про Європу. Моє бачення – це країни MENA, тому що ми найближче розташовані до них, і Китай», – зазначає пан Вадим.
Українським виробникам, які думають про експорт, треба виробляти комбіновані продукти. «У нас буде дефіцит молочної сировини, – зауважує Чагаровський. – Нова експортна лінійка українських молочних продуктів має включати імітаційні сири (для країн MENA), піца-чіз та крем-чіз із заміною складових частин молока».
На думку фахівця, сфокусуватися потрібно на глибокій переробці молока. «Жодна компанія в Україні не виробляє продукти глибокої переробки, – наголошує він. – Окремі компанії, у яких є доступ до фінансування, можуть це зробити».
При цьому експерт застерігає, що в країни MENA не так просто зайти. «Так, у Єгипті наші товари на 20-30% дорожчі від європейських. Отже, ми вже програємо. Держава має добиватися скасування митних обмежень у країнах MENA і створення державної програми з просування українських продуктів», – резюмує Вадим Чагаровський.