DroneUA спільно з USAID АГРО запускають проєкт з популяризації роботизованих технологій серед малих та середніх агровиробників

0

Компанія DroneUA за підтримки Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО) реалізує масштабний проєкт, що спрямований на популяризацію використання безпілотних та роботизованих технологій серед виробників овочів, фруктів та ягід.

Про це повідомляє прес-служба компанії.

Проєкт передбачає адаптацію інноваційних рішень до виробничих потреб мікро, малих та середніх підприємств (ММСП) з метою підвищення їх продуктивності, ринкової конкурентоспроможності та збільшення кількості підприємств у визначених ланцюгах доданої вартості.

Фінальні домовленості між DroneUA та компанією Chemonics International, яка реалізує Програму USAID АГРО в Україні, підписано наприкінці жовтня. Комплексна програма заходів розрахована на період 1,5 роки (листопад 2021 – червень 2023) та включає розробку методичних матеріалів, проведення демонстраційних шоу, надання консультативних та уніфікованих технологічних послуг. Географія проєкту в перспективі має охопити всі регіони України.

“Як інтегратор безпілотних рішень з міжнародним досвідом, у цей проєкт ми ввійшли з чіткою візією — перенести здобуту експертизу та досвід впровадження інноваційних рішень з площини потужних агробізнесів у масштаби малих та середніх фермерів, — коментує Валерій Яковенко, співзасновник компанії DroneUA. — Сьогодні проникнення цифрових рішень, в тому числі й використання робототехніки в технологічних процесах мікро, малих та середніх виробників залишається дуже і дуже низьким. А серед фермерів, що спеціалізуються на овочах, фруктах, ягодах — одиничні кейси. Цього сезону з усієї площі обробленої дронами-обприскувачами менше 2% становили плодово-ягідні насадження. Це при тому, що ринковий попит на внесення добрив та ЗЗР дронами в 2021 зріс в рази. Відсутність інтересу зі сторони невеликих та нішевих виробників у першу чергу зумовлена браком технологічних знань про те, як працюють інновації (в конкретному випадку дрони-обприскувачі), розуміння вартості, вигоди, економії, переваг та можливостей. Їм часто не вистачає знань про те, які рішення можна використовувати для оптимізації процесів та як їх застосовувати на практиці. Більш того, ця  категорія аграріїв працює в так званому “недоринку”, де відсутні базові елементи планування, обліку витрат, ціноутворення, каналів збуту. Наші спільні зусилля мають стати тим каталізатором нових підходів до ведення бізнесу, що забезпечить їм конкурентні позиції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.”

Останні роки вітчизняний ринок плодоовочевої продукції переживає трансформаційні процеси: з однієї сторони попит стимулює виробництво, з іншої — підвищуються вимоги до якості та безпечності продукції, все більше стандартизуються процеси вирощування та зберігання, відстежуваності каналів збуту. В Україні з цим є проблеми, оскільки близько 90% овочів (в т. ч. картоплі), фруктів та ягід постачається господарствами населення, ще близько 2% виробляється фермерами, решта 8% — промислове виробництво (держ.статистка за 2019 рік). Фактично плодоовочева галузь є сферою самозайнятості сільського населення.

Експерти програми USAID АГРО зазначають, що інноваційні рішення, такі як точне землеробство, робототехніка та безпілотні технології, фармменеджмент, відіграють все більшу роль в умовах змін клімату, кон’юнктури ринку, уподобань споживачів. Ринки змінюються, середовище стає більш агресивним в змаганні за канали збуту та кінцевих споживачів. Тому українські виробники мають бути готовими до конкуренції через зменшення виробничих витрат, збільшення врожайності, гарантування якості. Без інтенсивних технологій це зробити в недалекому майбутньому буде просто неможливо. І як наслідок — внутрішній ринок буде заповнений імпортними продуктами. Програма      АГРО зацікавлена      у наданні підтримки кваліфікованим компаніям, які продемонструють свою спроможність у вдосконаленні та адаптації послуг та сервісів, що базуються на інноваційних рішеннях до потреб ММСП.

“Старт проєкту такого масштабу — це не лише крок до формування культури користування інноваціями серед малого агробізнесу. Це стратегічна можливість України стати №1 на світовому ринку з використання смарт-технологій та робототехніки в агровиробництві. Вже зараз Україна є лідером на ринку Європи з використання дронів-обприскувачів. Ринок послуг робототехніки продовжуватиме щороку зростати в 4-5 разів протягом наступних 5 років. І ми маємо використати цей тренд, як ліфт для вітчизняного агробізнесу та технологічних компаній”, — додав Валерій Яковенко.