Укрзалізниця планує обмежити термін продовження експлуатації вантажних вагонів

0
Freight trains - Cargo transportation

Укрзалізниця спільно з профільними міністерствами та представниками ринку вантажоперевезень веде активну роботу щодо обмеження терміну продовження експлуатації вантажних вагонів.

Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак, повідомляє прес-служба компанії.

«Мінінфраструктури спільно з Мінекономіки та ринком підготувало відповідний проект наказу про обмеження термінів експлуатації вагонів. Не секрет, що на наших дорогах повно металобрухту. Наприклад, недавня аварія у Воскобійні Дніпропетровської області. До сходу восьми вагонів призвела стара запчастина, що давно вийшла з ладу. У результаті аварії збиток Укрзалізниці склав понад 10 млн грн», – сказав він.

За словами Володимира Жмака, якщо ж використання вагонів з вичерпаним терміном експлуатації буде обмежене, то пропаде профіцит вантажних вагонів.

«У нас буде навіть невеликий дефіцит, який дозволить задіяти українські заводи для виробництва нових вагонів. Це дасть нам оновлення парку, роботу вагонобудівним заводам і збільшить безпеку на дорогах. Нам потрібно мінімізувати ризики, пов’язані з експлуатацією розбитих прострочених вагонів», – констатував голова правління.

Він зазначив, що прикладом введення таких обмежень можуть бути країни Прибалтики та практично всі країни колишнього СНД.

«Зараз ми маємо в експлуатації вагони з литовською, молдавської, білоруської реєстрацією, тому що там вони вже не можуть використовуватися», – підкреслив очільник Укрзалізниці.

Як пояснив Володимир Жмак, підготованими змінами пропонуються норми: якщо, наприклад, термін експлуатації звичайного піввагона становить 22 роки, то можливість продовження терміну його експлуатації необхідно обмежити коефіцієнтом 1,5. Тобто вагон з терміном експлуатації 22 роки зможе використовуватися (при необхідному технічному обслуговуванні) до 33 років.

«Усі напіввагони старіше 33 років повинні піти з наших доріг, а в нас же зараз можна зустріти 40-річні вагони і з довшим терміном експлуатації. Ось це те, що вже називається металобрухтом, і його дійсно потрібно прибрати з наших шляхів», – підсумував експерт.