Українці не збираються продавати паї

0

Більшість власників земельних паїв не планують продавати свою землю найближчими роками.

Про це свідчать дані соціологічного опитування серед аграріїв півдня України, проведеного Українським проектом бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP).

25% опитаних із тих, що вже мають у власності землю, найближчими роками збираються збільшити свій земельний банк шляхом купівлі нових ділянок, а серед тих, у кого немає у власності землі, 18% мають намір її придбати. Також 70% респондентів готові купувати землю за власні кошти та заощадження, а 27% очікують на спеціальні програми від влади.

Водночас відмічається, що майже половина респондентів негативно ставиться до відкриття ринку землі. Основними причинами є недовіра до влади та неспроможність купити землю. Інші аргументи противників вільного ринку землі включають думки, що всю землю в Україні скуплять іноземці.

Зареєстрований бізнес сприймає відкритий ринок землі більш оптимістично. 38% респондентів підтримують відкриття ринку, тоді як серед ОСГ та незареєстрованого бізнесу лише 22% підтримують земельну реформу. Їхні аргументи наступні: бажання розпоряджатися своєю власністю, справедлива орендна плата власникам землі, виведення ринку землі з тіні.

Також спостерігається різниця в сприйнятті ринку землі серед жінок та чоловіків. Так, 30% чоловіків підтримують відкритий ринок землі, тоді як лише 17% жінок позитивно сприймають земельну пертурбацію.

60% клієнтів Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) володіють землею сільськогосподарського призначення, а ще у 10% опитуваних землею володіють члени родини. 72% з тих, хто володіє землею, впевнені, що їхня земля документально оформлена правильно та внесена до необхідних реєстрів, але 20% у цьому не впевнені.

*Опитування було проведене UHBDP в лютому 2021 року. У ньому взяли участь 450 респондентів із різних куточків України. 83% усіх респондентів зайняті в агросекторі. Серед респондентів, що обробляли землю у 2020 р., більшість обробляли площу меншу за 20 га. 75% учасників — чоловіки, 25% — жінки. Майже три чверті учасників — люди середнього віку (31-60 років), тоді як молодь (18-30 років) склала 12%, а люди старшого віку (60+) — 11%.