Локомотиви «Укрзалізниці» зношені на 95%

0

Зношеність локомотивів АТ «Укрзалізниця» становить 95%, а з 26,7 тис. км головних залізничних колій 6,4 тис. км потребують капітального ремонту, ще 2,7 тис. км — реконструкції.

Про це свідчать дані «Економічного аудиту України», пише AgroPolit.com.

«Фінансовий ресурс «Укрзалізниці» додатково обмежений через нецільові витрати та неефективне використання наявного потенціалу. «Укрзалізниця» сплачує податок на землю під коліями, що суперечить європейській практиці (4,2 млрд грн у 2019). З іншого боку, «Укрзалізниця» не використовує наявних ресурсів для збільшення доходу, в тому числі продаж/оренду непрофільних активів та продаж металобрухту», – зазначається в дослідженні.

Також додається, що наявні механізми залучення приватного капіталу є недосконалими та створюють корупційні ризики.

«Наслідком фінансового дисбалансу є недовиконання планів капітальних інвестицій (51−68% у межах останніх 4 років), технічна деградація (зношеність локомотивів становить 95%, з 26,7 тис. км головних залізничних колій 6,4 тис. км потребують капітального ремонту, а ще 2,7 тис. км — реконструкції), що призводить до уповільнення руху (обіг вантажного вагону зріс з 8,6 доби у 2014 році до 10,4 доби у 2018 році) та зростання витрат вантажовласників на залучення вагонів», — зазначили аналітики.

Крім цього, критичною є проблема зносу рухомого складу (90+%), яку приватні підприємства намагаються вирішити власним коштом: частка приватних вантажних вагонів склала 58% у 2019 році. При цьому, приватні вагони знаходяться у значно кращому стані: 41% з них було куплено у 2017/19 роках.