Комунікаційна агенція Barbaro Communications до Дня незалежності України запустила проєкт, в якому зібрала на єдиній платформі аграрні меми за 6 місяців повномасштабної війни. Проєкт отримав назву “Аграрний десант. Меми воєнного часу”. Головною ідеєю стало зрозуміти й зберегти народну творчість у вигляді жартів і мемів.
Про це повідомляють в агенції.
“Для нашої команди, як для комунікаційників, важливо було зафіксувати такі прояви народної творчості. Це, без сумніву, поле для подальших досліджень. Адже деякі меми виникали у відповідь на інфоприводи. Наприклад, пов’язані з крейсером “Москва”, який актом “доброї волі” пішов на дно. Деякі меми – відповідь на певну тенденцію, як-от затягування з постачанням зброї чи закриттям неба. Ще інші виникали стихійно, додаючи нових ракурсів у вже наявну тему”, – розповідає Богдана Остапик, засновниця та СЕО Barbaro Communications.
Попри катаклізми, карантин та інші виклики аграрії завжди продовжують роботу: посівна чи жнива відбуваються незалежно від того, чи є в когось натхнення або ж політична воля. По-друге, цьогорічні умови роботи настільки важкі й небезпечні, що цей проєкт став виявом подяки й моральної підтримки всім аграріям.
“Ми не можемо прибрати міни з поля чи закрити землі від пожеж. Але в наших силах ще раз нагадати, кому ми завдячуємо повним поличкам у магазинах та продуктам у холодильнику. Це аграрії весною відтягували російську техніку, потім під обстрілами виходили в поле й під ракетами зараз збирають врожай. І гумор та меми, на яких зафіксована їхня робота, – важливий пазл нашої нинішньої історії”, – додає Катерина Кухарчук, Head of content агенції.
До наповнення “Аграрного десанту” може долучитися кожен охочий. Наразі на сайті опубліковані більш як 60 мемів. Якщо є картинки чи історії, яких немає на сайті (а такі точно будуть), їх можна надіслати на цю форму. Команда проєкту збиратиме їх та періодично оновлюватиме сайт новою порцією контенту.
Окрім мемів на сайт додали експертні думки психологів про природу гумору та його важливість під час війни: Андрія Козінчука та Ольги Кухарук. Також команда записала інтерв’ю безпосередньо з тими, хто гумором підтримує українців. Так, можна прочитати історію мистецтвознавиці Лєни Полякової, авторки блогу the_mysteztvo, на який підписані понад 55 тис. користувачів в Instagram. Або ж дізнатися, як анімують окремі історії, що збирають мільйонні перегляди в TikTok, дівчата з анімаційної студії Aztec animation.
“У процесі роботи над проєктом ми зрозуміли, що важливо побачити не лише готовий результат, але запитати безпосередніх авторів мемів, як вони їх створюють, чим живуть, що для них означає робити гумор”, – зазначає Богдана Остапик.
Команда переконана, що природу гумору й меми вивчатимуть у майбутньому як етнографи, так і історики, соціологи й комунікаційники. Бо сила меседжу в одній картинці просто вражає. Тому агенція продовжить працювати над проєктом, глибше та ретельніше досліджуючи через гумор стійкість і сміливість українців. HIMARSам – мости, колаборантам – бавовну, а всім цивілізованим людям – якісні жарти! Усе буде Україна!