У 2019 році Україна імпортувала техніки для сільського господарства на 769,2 млн дол. США, що на 17 % менше, ніж у 2018 році.
Про це поінформував завідувач відділу інвестиційного та матеріально-технічного забезпечення Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Олександр Захарчук, йдеться в повідомленні ННЦ.
За словами пана Олександра, характерною рисою 2019 року став спад імпорту основних видів сільськогосподарської техніки для рослинництва. Зокрема, обсяги поставок комбайнів зернозбиральних зменшились на 25,0 млн дол. США (-12,9 %), сівалок – на 27,3 млн дол. США (-20,3 %).
У структурі вітчизняних закупівель сільськогосподарських машин домінують такі види техніки:
- трактори – торік закуплено на 345,9 млн дол. США (45 % від загальної вартості);
- комбайни зернозбиральні – 168,4 млн дол. США (21,9 %);
- сівалки – 106,8 млн дол. США (13,9 %);
- косарки – 35,2 млн дол. США (4,6%);
- оприскувачі – 34,3 млн дол. США (4,5%);
- плуги – 18,8 млн дол. США (2,4%);
- борони дискові – 17,1 млн дол. США (2,2%);
- прес-підбирачі – 8,2 млн дол. США (1,1%).
Основним постачальником тракторів є США. Торік ця країна продала до України тракторів на суму 103,2 млн дол. США (майже 30,0 % від загальної вартості тракторів).
Близько половини зернозбиральних комбайнів – на 79,4 млн дол. США (47,1 %) – закупили у 2019 році у Німеччині.
Найбільшим постачальником сівалок також є Німеччина. Торік вона експортувала цього виду сільгосптехніки до України на 54,1 млн дол. США (50,7 %). Торік Україна імпортувала більше всього косарок із Італії – на суму 11,5 млн дол. США (32,7 %),
А основним експортером плугів стала Німеччина – на 9,4 млн дол. США (50,0 %). Дискові борони, знову ж таки, закупляли переважно в Німеччині на суму 8,2 млн дол. США (48,0 %).
“Рівень сервісу, комфорту та продуктивності роботи іноземної техніки на порядок перевищує відповідні характеристики вітчизняної техніки, адже доведений до інноваційного стандартного рівня. Саме такої, якісної техніки вимагають сьогодні сільськогосподарські товаровиробники, тому й закуповують її за кордоном. А це призводить до подальшого вилучення коштів з розвитку вітчизняної машинобудівної галузі” – підсумував Олександр Захарчук.