Критична ситуація з фінансуванням судноплавної інфраструктури, а саме шлюзів на Дніпрі, може призвести до техногенної катастрофи.
Про це повідомляє Українська Зернова асоціація.
“Будь-яка аварія на шлюзах загрожуватиме не тільки екології, енергетичній інфраструктур та економіці всієї держави, а й життю мільйонів громадян України. Адже це загрожує неконтрольованому скиду вод вниз за течією і руйнування каскаду гідроспоруд нижче шлюзу, і як наслідок, руйнування каскаду ГЕС та затоплення величезних територій” – йдеться в повідомленні УЗА.
Як відомо, Постановою КМУ «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» від 04.03.2015 №83 Державне підприємство «Укрводшлях» визначене як стратегічне підприємство для економіки та безпеки держави.
Однак ухвалений Верховною Радою України закон №3279-д «Про внесення змін до Державного бюджету України» залишив без фінансування підприємство ДП «Укрводшлях», що обслуговує та забезпечує роботу шлюзів на каскаді ГЕС річки Дніпро. До того ж, «Укрводшлях» не дофінансовувався протягом багатьох років. У 2019 році з необхідних і запланованих 124,3 мл. грн. підприємству дісталося тільки 22,7 млн. грн., адже кошти на це виділялися в кінці року за залишковим принципом.
В УЗА наголошують, що сьогодні річка Дніпро набуває все більшої ваги як транспортна артерія для перевезення вантажів, як альтернатива до залізниці та, особливо, автотранспорту.
“Розвиток річкового транспорту дозволить зменшити негативний вплив вантажних перевезень на дорожнє господарство та на екологію, а також здешевить перевезення, в умовах подальшого зростання виробництва зерна (в середньостроковій перспективі що врожай сягне в середньому 100 млн т на рік) та неможливості перевезення додаткових обсягів залізницею через брак тяги та пропускної здатності залізниці” – переконані в асоціації.
УЗА звертється до Президента України Володимира Зеленського, Кабінету міністрів України та секретаря РНБОУ з проханням виправити ситуацію та терміново вжити заходів для відновлення фінансування ДП «Укрводшлях» і відновлення сталої роботи підприємства.