Україна потрапила до 12 країн, де Національне Чайне Бюро Шрі-Ланки запустило глобальну кампанію по просуванню Цейлонського чаю. Про це стало відомо під час презентації кампанії у Києві 23 жовтня.
Метою кампанії стане підвищення обізнаності населення обраних країн щодо переваг Цейлонського чаю та збільшення його популяризації та споживання. Візуальною ознакою справжнього Цейлонського чаю є логотип з левом, який зображений на гербі країни та вказування, що чай запаковано на Шрі-Ланці. До 2021 року з цією метою планують витратити 35 млн доларів США, що стане найбільшою інвестицією країни у розвиток іміджу Цейлонського чаю за кордоном за останні 150 років. Україна стала другою країною після Росії, де стартувала кампанія.Запланований обсяг інвестицій в нашій країні становить 2 млн доларів США або 50 млн гри. Подальшими країнами-учасницями кампанії стануть Японія (березень 2020 р.), Китай (травень 2020 р.), США (червень 2020 р.), Туреччина (вересень 2020 р.), Австралія (жовтень 2020 р.), ОАЕ (жовтень 2020 р.), Німеччина (жовтень 2020 р.), Саудівська Аравія (листопад 2020 р.), Іран (грудень 2020 р.), Чилі (січень 2021 р.). Країни обирали з огляду на обсяг продажів та перспективність розвитку ринку Цейлонського чаю. Останнє стосується саме України, оскільки вона входить лише другої 10-ки країн, куди постачають чай зі Шрі-Ланки. Загальний обсяг імпорту Цейлонського чаю до нашої країни становить 3,3 млн тон, стільки ж ми імпортуємо з Індії. А ще у 2014 році до України завозили 6,4 млн тон чаю зі Шрі-Ланки, причиною зменшення імпорту у Чайному Бюро називають анексію Криму, початок війни на Донбасі та зменшення рівня доходів українців, та сподіваються на поліпшення економічної ситуації.
У галузі вирощування та виробництва чаю в Шрі-Ланці зайнято близько 2 із 22 млн всього населення. Близько 300 тис виробників чаю обробляють по 1 га чайних плантацій. 68% прибутку від продажу чаю отримують його виробники. Близько 40% Цейлонського чаю продають через аукціони у запакованому вигляді. Загальна площа чайних плантацій Шрі-Ланки становить понад 200 тис га. В країні вирощують 28-29 категорій чайного листа у 7 різних ґрунтово-кліматичних зонах, що впливає на смак чаю. Урожай збирають виключно вручну, а саме два верхніх молодих листочки та бруньку.
У рамках глобальної кампанії по просуванню Цейлонського чаю в Україні планують закріпити впізнаваність «логотипа лева» як ознаки високоякісного оригінально чаю, крім глобальної інформаційної програми буде проведено дегустацію у торгівельних мережах Ашан, Сільпо, Le Silpo, буде підтримано фестиваль Atlas Wekeend та запланована співпраця з йога-центрами.
Ірина Корчагіна, Agroexpert