У структурі українського аграрного експорту з’являється все більше продуктів переробки.
Про це сказав генеральний директор «Українського клубу аграрного бізнесу» Роман Сластьон під час панельної дискусії «Розвиток сільського господарства України: можливості для торгівлі з Німеччиною», яка проходила в рамках Глобального форуму з питань продовольства і сільського господарства та Міжнародної виставки «Зелений тиждень» в Берліні, повідомляє agroportal.ua.
«Україна асоціюється з зерновими, олійними культурами. Останні 15-20 років в нашій державі дійсно спостерігається бум нарощення виробництва — зростають площі кукурудзи, пшениці, сої, ріпаку, соняшнику. Хоча останній переробляється здебільшого всередині країни, ми експортуємо величезні обсяги соняшникової олії», — зазначив пан Роман.
Це дозволило наростити експорт агропродовольчої групи товарів, яка нині займає 40% від загального експорту продукції з України.
Найбільше експортують кукурудзу, сою, гірчицю та соняшникову олію.
«Але з’являються нові позиції — продукти переробки. Це означає, що в Україні закладена гарна основа для первинного сільськогосподарського виробництва, на базі якої поступово починають розвиватися і виходити на зовнішній ринок переробні компанії», — наголосив Сластьон.
Відповідно до його слів, Україна вже експортує багато перероблених продуктів: томатної пасти, яблучного соку, меду, горіхів, заморожених ягід та консервованих овочів.
«Проблема в тому, що завоювати ці ринки і вийти на них дуже складно. Потрібно докладати зусиль — це маркетинг, створення брендів для кінцевого споживача в країнах, куди ми хочемо експортувати, формування довіри до продукту, до її якості та безпечності», — пояснив гендиректор УКАБ.