Короновірус – “це скоріше обмеження можливостей” для українських постачальників

0

Через подорожчання морської логістики внаслідок епідемії коронавірусу українські експортери аграрної продукції отримують менше прибутку на ринках Азії.

Про це заявив голова Української асоціації аграрного експорту (УААЕ) Дмитро Крошка, пише UkraineFood.org.

Він наголошує, що коронавірус став фактором, який вплинув на всі ринки збуту в Азіатському регіоні, а не лише Китай:

“Транспортні компанії підняли ціни на свої послуги приблизно на 40%. Таким чином, збільшилася собівартість продукції, яку Україна поставляє морським шляхом в Азіатський регіон — це не тільки Китай, а ще й Індонезія, Малайзія, Сінгапур, Гонконг, а також країни Перської затоки та інші”.

За словами пана Дмитра, подорожчання логістики пов’язане з тим, що Китай сам почав менше експортувати через коронавірус, тож зменшився товарообіг і вихід в море суден з контейнерами. Це найбільше позначилося на експорті товарів з доданою вартістю, які перевозяться в контейнерах — м’ясо птиці, яйця, свіжі яблука та інші фрукти, морозиво й різні товари в упаковці.

Крошка зазначив, що пневмонія, яка викликається коронавірусом, стимулює попит на свіжі фрукти. Але в такій ситуації Україні складно конкурувати з іншими країнами-експортерами з дешевшою продукцією і близьким до азійського регіону розташуванням.

“Це сильно вплинуло на експортерів яблук, де і без того вартість логістики — це 30% вартості всього контейнера. Також Україна вже дуже поступається Туреччині з експорту яєць до країн Азії. Чим далі від ринку розташована країна, тим більші її витрати на логістику, що робить її менш конкурентоспроможною”, — пояснив фахівець.

Він додав, що українські постачальники втрачають прибуток, не скорочуючи при цьому обсягів поставок.

“Для українських експортерів це скоріше обмеження можливостей, упущена вигода, просто менше заробітку внаслідок великих витрат на перевезення”, — підсумував експерт.