У світі залишилось не так багато місць, звідки постачають дику рибу. Аляска – одне з таких.
Про те, які тренди можна спостерігати на світовому ринку морепродуктів, чим відрізняється дика риба від вирощеної на фермі, а також чому українці все частіше обирають морепродукти Аляски, розповіла Ксенія Горовая, представник Інституту маркетингу морепродуктів Аляски – Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI) під час презентації в Good Wine у Києві 15-го лютого.
У сучасних реаліях, коли населення планети перевищило 7 мільярдів, обсяг споживання продуктів, даних нам природою, поступається виробленим людиною. Так за даними FAO, у 2015 році дика риба за обсягом вилову поступилася місцем аквакультурі, яка продовжує успішно розвиватися.
Для штату Аляска видобуток риби – найважливіша стаття доходу після нафтового сектора. Тут навіть святкується день лосося в знак поваги. Морепродукти та риба приносить 6 млрд доларів в казну щорічно.
-
Риба та морепродукти Аляски «виховані» в природних умовах на дрібній рибі та планктоні Тихого океану, в раціон риби і морепродуктів Аляски не входить штучний корм, що було заборонено законодавством штату в 1990 році.
-
Риба живе в тисячах кілометрів від екологічно нестабільних зон, води біля Аляски найчистіші в світі. Берегова лінія простягається на понад 55 000 кілометрів.
-
Індустрія рибальства відповідає сучасним технічним вимогам. Щоб запобігти втрати якості, риба та морепродукти піддаються заморожуванню протягом дуже короткого часу відразу після вилову. Вилов багатьох видів дикої риби сезонний, тому заморожування необхідне для регулярного постачання.
-
Риба та морепродукти Аляски відомі у всьому світі своїм смаком та якістю м’яса. Природні умови, натуральна дієта, вільне пересування узбережжям та океаном дають рибі та морепродуктам Аляски унікальний смак, якість та колір м’яса.
-
Якщо ви шукаєте продукт, насичений «корисними» жирами, Омега-3, то риба та морепродукти Аляски – ваш вибір. Складні шляхи міграції риби, наприклад, лосося, від народження в прісноводній річці в океан до повернення назад на нерест займають тисячі кілометрів. В момент вилову риба повна сил та «корисних» жирів.
-
Аляска – це модель ідеальної системи менеджменту для підприємств у всьому світі, що працюють над збереженням природних ресурсів для наступних поколінь. Вилов риби та морепродуктів Аляски суворо контролюється. На Алясці діє «Закон про анадромні види риби», згідно з яким будь-які будівельні роботи поблизу лососевих річок мають бути попередньо узгоджені Департаментом штату Аляска з мисливства та рибальства.
«Життєвий цикл тихоокеанського лосося це захоплююча історія, яка до цих пір не розгадана вченими. Мальок з’являється з ікринки у витоках гірських річок. У процесі росту риба спускається річкою в океан, де живе від 2 до 6 років (залежно від виду). За своє життя лосось пропливає тисячі кілометрів в Тихому океані, що відображається на якості й текстурі м’яса – воно щільніше, ніж у його фермерського побратима», – зазначила Ксенія Горова.
У прісних водах лосось більше не харчується, він залишає океан з ґрунтовним запасом жиру і поживних речовин. Саме на вході в річку йде рибалка. Нерест проходить влітку в віддалених регіонах Аляски.
Дику рибу з Аляски постачають в понад 50 країн світу. Асортимент залежить від смакових уподобань і фінансових можливостей жителів. Наприклад, Японія закуповує нерку, преміальну чорну тріску, ікру й сурімі минтаю для виробництва своїх традиційних страв. Китай спеціалізується на переробці, тому закуповує тріску, камбалу, горбушу – найдешевший з тихоокеанських лососів. Європа надає перевагу білій рибу під переробку, наприклад, засолювання тріски бакалау. На ринку Європи також популярний копчений лосось.
“Незважаючи на логістичну віддаленість США входить в п’ятірку постачальників риби до України. Переважно це столові сорти, наприклад, минтай, горбуша. Традиційно популярна ікра лосося. Чорна тріска Аляски є в меню провідних ресторанів Києва. Найчастіше риба проходить додаткову переробку на території України, тому не завжди видно країну походження», – підкреслила Тетяна Новикова, представник Інституту маркетингу морепродуктів Аляски.
У 2016 році Україна імпортувала 580 т лососю на суму 1.5 млн доларів. Через невисоку купівельну спроможність населення основний обсяг склала горбуша, найбільш економічна і найчисленніша. У той же час на ринок постачалась лімітованими партіями кета та королівський лосось.
Мережа Good Wine імпортує з 5 видів лосося Аляски 3 – преміального королівського лосося, червоного лосося (нерку) і кету. На початку цього року була здійснена ексклюзивна поставка міксованого контейнеру з 7 видами риб, у тому числі 3 види дикого лососю: кета, нерка, чавич (королівський лосось). Покупці в Україні все більше віддають перевагу якісним морепродуктам преміум-сегменту, і ця тенденція буде посилюватись. Риба та морепродукти, що добуваються на Алясці, є дикими та екологічно чистими, а їх добування ведеться раціонально, з турботою про наступні покоління.
Скуштувати дикого лосося можна ще й у ресторані Lucky Restaurant Vinotheque у Києві, бренд-шеф якого Володимир Ярославський презентував гостям заходу смажений та приготований на пару лосось 3-х видів. Смак дикого лосося відрізняється від вирощеного на фермі меншим вмістом жиру, легким присмаком йоду. Приготування дикої риби не потребує додаткової солі. Унікальні рецепти можна знайти на сайті Інституту маркетингу морепродуктів Аляски — Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI) https://www.alaskaseafood.ru/