CLAAS XERION – посієш коли треба, вродить аж до неба

0

Усім добре відомі приказки «Посієш в грязь – будеш князь», «Весняний день рік годує», які полюбляють наші агрономи і які, як ніщо інше, характеризують важливість проведення весняно-польових робіт у встановлені агростроки для отримання пристойного врожаю.

Погодні умови останніх років, значною мірою пов’язані з кліматичними змінами на всій планеті, стають дедалі більш непередбачуваними – один рік маємо справу із посухою, інший – з дощами, що не припиняються тижнями, різкими коливаннями температури, затяжною зимою, яка, здається, відразу переходить у літо. Все це робить ведення аграрного бізнесу з кожним роком більш ризикованим, змушуючи переглядати технологічні карти, комплекси машин з метою суміщення чи мінімізації технологічних операцій і пришвидшення їхнього виконання. Одні аграрії за прикладом своїх американських колег схиляються до роботи на землі з мінімальною кількістю технологічних операцій, інші, переймаючи європейський досвід, впроваджують машинні комплекси, що дають змогу за один прохід поєднувати кілька операцій: висів, внесення мінеральних добрив, передпосівний та післяпосівний обробітки ґрунту тощо. Всі вони намагаються скоротити терміни виконання польових робіт у межах встановлених агротехнічних строків, зменшити втрати вологи шляхом скорочення міжопераційних проміжків часу, заощадивши при цьому пально-мастильні матеріали. Проте обидва шляхи оптимізації потребують відповідних енергозасобів: перший – потужного трактора із продуктивною гідравлічною системою, низьким тиском на ґрунт і системою навігації для роботи із широкозахватним обладнанням; другий – трактора з можливістю, доповнюючи  вже названі вимоги, одночасного агрегатування із кількома сільськогосподарськими знаряддями, які можуть мати активні робочі органи, та ще й зі швидким і безпечним пересуванням дорогами загального користування й чудовою маневреністю.

таб 1

Такі тенденції змін у сільському господарстві підтверджує і відомий німецький виробник CLAAS, адже з початку масового виробництва системних тракторів XERION, які якнайкраще відповідають наведеним вище вимогам, більш ніж 40% від загальної їх кількості було випущено саме впродовж трьох останніх років, і тенденція до зростання випуску триває.

КОНЦЕПЦІЯ TRAC

Трактори XERION заслужено називають енергозасобами, адже унікальне технологічне та конструкційне рішення їхньої будови дає змогу застосовувати їх у комбінації із найрізноманітнішим передньо- та задньонавісним чи причіпним обладнанням. Варіанти жорстко закріпленої кабіни у центрі, поворотної кабіни та із розміщенням над двигуном збільшують таку гнучкість. Машина побудована довкола однієї суцільної жорсткої рами, й це робить її надійною у важких умовах роботи, здатною витримувати надзвичайно високі навантаження, що є важливим у роботі потужного енергозасобу. Можливість управління обома осями забезпечує високу маневреність і простоту управління, навіть попри широкі шини. До того ж, до стандартної дорожної стратегії управління (поворот лише передніх коліс), оператор має у своєму розпорядженні додаткові шість функцій: одночасний поворот коліс обох осей, односторонній крабовий хід, діагональний хід (для зменшення ущільнення ґрунту), великий діагональний хід, комплексне управління (джойстиком), синхронне управління (колесами тільки задньої чи передньої осі).

Передача потужності двигуна на ґрунт відбувається чотирма ведучими поворотними колесами однакового діаметра (концепція TRAC). Ширина коліс від 710 до 900 мм і висота до 2,17 м забезпечують надзвичайно велику площу зчеплення із поверхнею поля й тому дають змогу виходити навесні раніше в поле, незважаючи на підвищену вологість. Загальна ширина енергозасобу із шинами 900/60R42 не перевищує 3,3 м. Тому аграріям більше не потрібно витрачати час на отримання спеціального дозволу для руху дорогами загального призначення.

ПРАВИЛЬНЕ БАЛАСТУВАННЯ – ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ ТРАКТОРА

Вдалий рівномірний розподіл ваги між осями зменшує необхідність у додатковому баластуванні, а отже, і тиск на ґрунт. За потреби ж баластування його можна швидко виконати за допомогою телескопічного навантажувача. Потребу в баластуванні трактора визначає оператор за даними пробуксовування коліс, що ми визначаємо за допомогою радара. Такий датчик обов’язковий навіть у базовій комплектації машини. За даними журналу PROFI, практичний досвід експлуатації свідчить, що для формування ґрунтозачепа колісного або гусеничного рушія потрібно мати значення пробуксовки в межах 8–10%, адже при цьому шини і ґрунт змінюють форму, поліпшуючи цим зчеплення. За таких умов рушій контактує із поверхнею поля максимально можливою своєю площею. За перевищення цього значення, за умов відповідного тиску в шинах коліс, масу трактора потрібно збільшувати, за менших значень – зменшувати. І цими рекомендаціями не варто нехтувати, адже, за даними організації AGC CUMA OUEST, «зайвих» 100 кг маси трактора збільшують витрату палива на 0,5% за одну мотогодину роботи.

БЕЗСТУПІНЧАСТО ТА ШВИДКО ВІД ОДНОГО ПОЛЯ ДО ДРУГОГО

Слід зазначити, що XERION – це найпотужніші й єдині у своєму класі трактори, що мають безступінчасту енергоефективну трансмісію CMATIC, яка забезпечує виконання технологічних операцій зі швидкістю від 50 метрів до 50 кілометрів за годину! Розподілення вказаного швидкісного діапазону на чотири потоки (трансмісії інших виробників у робочому діапазоні мають лише один) значно збільшує механічну складову в передачі потоку потужності, а отже, і загальний ККД та надійність трактора. Це надає додаткові переваги порівняно з іншими тракторами в цьому класі потужності – економію часу та палива.

2

ДОДАТКОВІ МОЖЛИВОСТІ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ: БОРТОВА МЕРЕЖА НАПРУГОЮ 12V ТА 24V

Бортову електричну мережу з напругою в 24V (40A – макс. 100A) можна використовувати для приводу елетромоторів причіпних агрегатів. Крім цього, в тракторі є стандартна електрична мережа з напругою 12V. Електричний струм виробляється двома незалежними генераторами (12V та 24V), при цьому роботу двох електромереж забезпечують три акумулятори. З’єднання з причіпним обладнанням забезпечується через стандартну розетку ISO або додаткове під’єднання. Бортову електричну мережу з напругою в 24V (40A – макс. 100A) можна використовувати для приводу електромоторів причіпних агрегатів. повтор

24-вольтова мережа дає змогу виробникам сільськогосподарських агрегатів використовувати замість складних гідравлічних приводів електромотори. Завдяки цьому агрегатуванню обладнання з тракторами стало ще простішим, а з’єднання агрегатів ще більш надійнішим.

На XERIONах обумовлюється установка GPS навігації задньої та передньої 3-точкової навісної системи, вала відбору потужності.

РОБОТА З МЕХАНІЗМОМ ВВП ЗА БІЛЬШ ЕКОНОМНОЇ ВИТРАТИ ПАЛИВА

У режимі ЕСО за понижених обертів колінчастого вала двигуна 1730 об./хв можлива робота з ВВП із частотою обертання 1000 обертів за хвилину. Оптимально підібране передаточне співвідношення дає змогу суттєво знизити питому витрату палива в роботі з ВВП, наприклад, за мульчування та роботи з фрезою.

Ефективність конструкції та експлуатаційних характеристик енергозасобів XERION підтверджено багаторічним досвідом експлуатації багатьох господарств по всій Україні. Детальнішу інформацію, рекомендації щодо підбору обладнання, про програми та фінансові умови придбання тракторів, умови подовженої гарантії запитуйте у найближчого до Вас дилера CLAAS.