Випустивши в 1973 році модель JAGUAR 60 SF, компанія CLAAS заклала основу для безпрецедентної історії успіху в сегменті самохідних кормозбиральних комбайнів. Завдяки численним інноваціям і надійній, ефективній технології, JAGUAR дуже швидко завоював не лише світову репутацію, але й лідерство на світовому ринку. Сьогодні JAGUAR залишається вибором номер 1 по всьому світу завдяки своїй видатній технологічності, економічності і надзвичайно низькій собівартості.
Компанія CLAAS, як лідер світового ринку, може підбити підсумки півстолітньої історії самохідних кормозбиральних комбайнів JAGUAR, яких було випущено понад 45 000 одиниць. “Протягом 50 років JAGUAR уособлює інновації, ефективність, продуктивність і надійність, і, безсумнівно, не має собі рівних у сегменті кормозбиральних комбайнів за ці п’ять десятиліть, – говорить Домінік Гроте, старший віце-президент з питань самохідних комбайнів. – CLAAS зобов’язаний своєю позицією лідера світового ринку не лише технологічним досягненням і, як наслідок, розробникам та відгукам наших клієнтів. У значній мірі це також і заслуга наших дистриб’юторів та сервісних партнерів, адже кормозбиральний комбайн є ключовою машиною, особливо для підрядників, які високо цінують свій час, тому безперебійна робота, яка забезпечується не лише надійністю, але й високоефективною системою постачання запасних частин та швидким, професійним сервісом, є їхнім вирішальним фактором”.
Лідер за низькою собівартістю та управлінням продукції
Технологічний прогрес і оптимальна ефективність – не єдині фактори, які дозволили JAGUAR утримувати свої лідируючі позиції донині. Високоякісні компоненти з низькими експлуатаційними витратами, першокласний сервіс, що надається дистриб’юторами CLAAS, а також швидка доступність запасних частин також відіграють важливу роль. Це фактори, на які клієнти можуть розраховувати незалежно від того, купують вони нову чи вживану машину. У глобальній торговій мережі CLAAS вживані машини JAGUAR перетинають національні кордони і навіть океани, щоб подрібнити слонову траву або солому цукрової тростини в Таїланді та лаванду на півдні Франції. Ось чому жоден інший кормозбиральний комбайн не працює так довго, як JAGUAR. І саме тому вживаний JAGUAR ніколи довго не чекає на нового власника.
Початок роботи – за допомогою технології комбайнового збирання
Починаючи з 1970-х років спостерігається тенденція щодо поступового переходу від причіпних до самохідних кормозбиральних комбайнів, що відбулося майже одночасно в Північній Америці, Європі та країнах Східного блоку. Компанія CLAAS увійшла в цей дуже перспективний сегмент ринку в 1973 році з моделлю JAGUAR 60 SF після того, як два дистриб’ютори виготовили перші прототипи за власною ініціативою. Продажі 120-сильної моделі, розробленої на основі ключових вузлів причіпного кормороздавача JAGUAR 60 і тогочасних зернозбиральних комбайнів, склали 33 одиниці в перший рік і зросли до 500 машин до моменту завершення виробництва в 1976 році.
З часом стало зрозуміло, що підрядники, зокрема, хотіли ще більш потужну машину. Відповідь прийшла в 1975 році у вигляді JAGUAR 80 SF. Нова машина, розроблена на заводі CLAAS в Бад-Заульгау, мала потужність 213 к.с., три- та чотирирядні кукурудзяні жатки, вивантажувальний шнек та нову автоматичну систему рульового керування. Новинкою стала також можливість відокремлення корпусу живильника від корпусу подрібнювального циліндра, що значно полегшило технічне обслуговування. У той же час компанія CLAAS вже розробляла JAGUAR 70 SF, який мав більший подрібнюючий циліндр і двигун потужністю 150 або 175 к.с. Він був випущений на сезон 1976/77 і міг збирати кукурудзу зі стабільною пропускною здатністю 75 т/год.
Законодавець моди стає лідером світового ринку
Через десять років після випуску JAGUAR 60 SF, у 1983 році відбувся гігантський технологічний стрибок у вигляді нової серії моделей JAGUAR 600. Головними новинками стали металодетектор, зернодробарка та прискорювач маси. Найсучасніші двигуни Mercedes-Benz обіцяли високий крутний момент при низькому споживанні палива. Вражаюча нова кабіна, запозичена у зернозбиральних комбайнів DOMINATOR, яка була встановлена на сайлент-блоки, забезпечила відмінну ергономіку і звукоізоляцію.
Новий важіль управління дозволив керувати кількома функціями без необхідності змінювати положення правої руки оператора. Потужність двигуна до 300 к.с. означала, що тепер можна було використовувати кукурудзяні жатки шириною до 6 рядів, що призвело до подальшого значного підвищення ефективності машини. Новий багатоножовий подрібнюючий циліндр з ножами, розташованими у вигляді зміщеної літери “V”, був доступний для збирання силосу. У 1988 році модельний ряд був оновлений, а JAGUAR 695 MEGA з потужністю 354 к.с. також дебютував як нова флагманська модель успішної серії.
Поява абсолютно нової серії JAGUAR 800 у 1994 році стала сенсаційною подією, яка вивела CLAAS на новий рівень продуктивності і підкреслила його претензії на технологічне лідерство. Марка, яка була лідером європейського ринку з JAGUAR 600, тепер стала світовим лідером ринку самохідних кормозбиральних комбайнів. Крім того, JAGUAR 880 з двигуном 481 к.с. також був найпотужнішим кормозбиральним комбайном у світі на той час. Завдяки цьому вперше стало можливим збирати 8 рядів кукурудзи однією жаткою.
Через рік в асортименті з’явилася модель RU 450 – перша незалежна від рядків кукурудзяна жатка CLAAS з робочою шириною захвату 4,5 м. Завдяки розташуванню двигуна поперечно за задньою віссю, вона могла безпосередньо передавати потужність на подрібнюючий циліндр за допомогою пасової передачі. Він також діяв як противага широкому передньому навісному обладнанню. При переході від збирання кукурудзи до збирання трави зернодробарку можна було швидко і легко демонтувати, а за потреби повернути назад.
Потужний прискорювач врожаю забезпечує тривале і точне вивантаження зібраної маси до транспортного засобу. Нова кабіна з вигнутим лобовим склом і сидінням інструктора встановила новий стандарт, особливо щодо кругового огляду і простору. З 1997 р. невеликими серіями було випущено декілька моделей FIELD SHUTTLE – більшість з контейнером, що перекидається набік або назад, але деякі з них мали причіпний візок, що здатний використовувати напівпричіп.
У 2001 році JAGUAR 900 став першою моделлю, яка подолала своєрідний бар’єр потужності у 600 к.с. І знову нова кабіна з цифровим терміналом і сучасним багатофункціональним джойстиком керування випередила конкурентів. Крім того, з 2003 року JAGUAR SPEEDSTAR не лише збільшив максимальну потужність до 623 к.с., але й став першим кормозбиральним комбайном, який мав дозвіл на рух зі швидкістю 40 км/год.
Ефективність завдяки інтелекту
2008 рік приніс наступний якісний стрибок: нова серія JAGUAR 900, яка ще більше розширила межі продуктивності і навіть оснастила модель 980 системою з двома двигунами, здатною розвивати до 830 к.с. Подрібнювальний циліндр нової конструкції V-MAX з ножами у вигляді лопаток став родзинкою завдяки якості подрібнення, ефективності та очевидним перевагам у технічному обслуговуванні. Нове покоління кабіни забезпечило більший комфорт і зручність для оператора, так само як і опційно доступна AUTO FILL камера і система управління. На додаток до цих переваг, серія 900 отримала високу оцінку завдяки інтелектуальній системі управління двигуном DYNAMIC POWER, яка підлаштовує криву потужності двигуна до виконуваного завдання і забезпечує економію палива до 10% при роботі з частковим навантаженням.
З 2012 року наявність опційно доступного інфрачервоного датчика дозволила безперервно вимірювати вміст сухої речовини та інших складових на додаток до точного документування врожайності для конкретної ділянки – наприклад, для балансу потоку поживних речовин. Система регулювання тиску в шинах з заводу також була доступна не лише для ведучого, але й для керованого моста, що було унікальною особливістю в сегменті кормозбиральних комбайнів, яка оптимізувала захист ґрунту та підвищила комфорт водіння. У 2014 році багато з цих особливостей також з’явилися в новій серії JAGUAR 800.
У 2015 році компанія CLAAS придбала розроблену в США технологію подрібнення кукурудзи SHREDLAGE®, і з того часу пропонує MCC (MULTI CROP CRACKER) SHREDLAGE®, яка доповнює систему подрібнення кукурудзи JAGUAR. Подальша оптимізація потоку культури та шасі JAGUAR 900 у 2017 році супроводжувалася новим поколінням кукурудзяних жаток ORBIS у 2019 році.
Через два роки в JAGUAR 900 дебютували автоматичні функції CEMOS, які ще більше підвищили продуктивність і ефективність кормозбиральних комбайнів від CLAAS. Два кормозбиральні комбайни на гусеничному ходу також були додані до модельного ряду CLAAS у вигляді JAGUAR 960 і 990 TERRA TRAC, чия унікальна система захисту поворотної смуги дозволяє використовувати їх як для збирання кукурудзи, так і для збирання трав’янистих культур. Окрім захисту ґрунту, ця система встановлює нові стандарти в управлінні передньою навісною технікою.
Спеціальна модель на виставці Agritechnica
На виставці Agritechnica 2023 компанія CLAAS відзначить 50-річчя JAGUAR випуском спеціальної моделі з ювілейним гравіюванням, а також “пакетом оператора”. Центральним моментом святкування стане презентація на стенді CLAAS спеціальної версії JAGUAR 990 TERRA TRAC з ексклюзивною ювілейною палітрою кольорів. Ця машина буде демонструватися під час жнив 2024 року, а також на ювілейних заходах JAGUAR, які організовуватимуть обрані дистриб’ютори.