Компанія BASF завершила угоду щодо придбання часток бізнесу та активів Bayer. Про це офіційно повідомило керівництво компанії в Україні 21 серпня.
«Ця транзакція є стратегічним доповненням до портфоліо засобів захисту рослин BASF, біотехнологічних та цифрових агрорішень», – запевнив Лівіо Тедескі, старший віце-президент BASF. Угоду підписали торік у жовтні, а її доповнення – у квітні цього року. Загальна вартість викупленого бізнесу дорівнює 7,6 млрд євро. Компанія Bayer відмовилась від часток бізнесу, які передала BASF, через придбання компанії Monsanto. Відтепер до BASF приєднується понад 4500 співробітників Bayer. Угода передбачає придбання глобального бізнесу глюфосинат-амонію компанії Bayer (гербіцид Баста); насіння основних сортів культур на окремих ринках та можливості їхньої селекції (в тому числі 13 гібридів насіння ріпаку InVigor); бізнесу насіння овочевих культур Nunems; біопрепарати Beсker Underwood; науково-дослідницькі платформи для виведення нових поліпшених сортів пшениці; низку продуктів для протруювання насіння (в тому числі Пончо й Пончо Вотіво); певні гербіциди на основі гліфосату в Європі, що використовуються переважно в промислових цілях; готова цифрова агроплатформа Хarvio™, а також певні дослідницькі проекти з неселективних гербіцидів та нематоцидів. Ці транзакції вже завершені, за винятком угоди з переходу бізнесу насіння овочевих культур, закриття якої очікується наприкінці ІІІ кварталу 2018 р.
Серед активів Bayer компанія BASF в Україні також придбала науково-дослідницький насіннєвий центр по роботі з зерновими колосовими у с. Центральному, що на Київщині. Він є одним із мережі науково-дослідних центрів, яких у світі всього шість. Центр закриватиме повний цикл виробництва насіння: від створення нових сортів пшениці й до презентації розробок на демонстраційному центрі. Компанія планує сконцентруватися насамперед на створенні гібридів озимої пшениці. Свої перші напрацювання у цьому сегменті BASF представить на ринку в 2023–2025 рр.
«Восени цього року компанія планує відкрити оновлену насіннєву станцію, де будуть презентовані напрями діяльності та озвучені прогнозовані обсяги виробництва насіння», – поінформував Тіберіу Діма, керівник департаменту Агробізнесу BASF в Україні, Молдові й країнах Кавказу.
Щоб відобразити розширення сфери аграрного сегменту, підрозділ засобів захисту рослин BASF перейменовано на Agricultural Solutions. Крім того, підрозділ створив нову глобальну бізнес-одиницю для насіння.
«Інвестиції BASF у сільське господарство – приблизно 500 млн євро щороку, що становить 27% бізнесу BASF. Із новим портфелем наші річні інвестиції мають подвоїтися майже до 900 млн євро на рік», – розповів пан Тедескі.
За даними досліджень «Клеффманн Груп», частка ринку BASF по ЗЗР торік становила 15%, цього року компанія сподівається збільшити її на 1,5–2%, зокрема, завдяки новим продуктам для захисту соняшнику.
«Надалі BASF має намір продовжувати розширювати свої бізнеси шляхом купівлі перспективних продуктів і технологій», – поділився планами на майбутнє топ-менеджмент компанії.