Під час Першої конференції з циклу “Збільшення прибутку в агробізнесі” виконавча директорка громадської спілки Ukrainian Food Valley, консультантка з агромаркетингу Наталія Маєвська розповіла, що аграріям треба переходити на відкриті системи бізнесу.
Про це повідомляє агромедіа-агенція SAPIENZA.
Пані Наталія пояснила, у чому полягає поняття екосистемної логіки ведення агробізнесу і як вона допомагає отримувати прибутки. Згідно з її слів, споживач все прискіпливіше обирає що і де купувати. Цим самим він спонукає виробників до конкуренції за ціною та якістю.
Раніше конкурували за бізнес-моделями, однак зараз вони вже не такі актуальні.
“Однак через певний період наступив період, коли “ціна-якість” не спрацьовували, почали думати: як боротися? Почали придумувати бізнес-моделі, зручніші місця продажу, додаткові сервіси, тобто конкурувати за бізнес моделями. Однак проходить певний період – вже й бізнес-моделі не допомагають”, – стверджує консультантка.
Вихід вона вбачає у відкритих системах.
“Раніше було: підприємство, чим більше воно накупить техніки і набудує складів та виробничих потужностей, тим воно сильніше і має більше маркетингової сили.
Відкриті системи так не працюють. Як агростартапер, мені не потрібно купувати обладнання, будувати переробний цех. Я шукаю однодумців, партнерів, які відповідають моїм цінностям і які думають так само, як я.
Мені сьогодні, як виробнику, достатньо володіти ось цими софтовими скілами, інформацією маркетинговою в першу чергу. Інформація про ринок, про споживача – це номер один”, – розповідає Наталія Майська.
Жінка акцентує на тому, що у відкритих системах енергія працює у зовсім інший спосіб. Тому не потрібно боятися, що хтось зможе скопіювати вашу бізнес-модель.