Віктор Марченко, канд. техн. наук, Agroexpert (Україна)
На вітчизняному ринку з’явився перший гусеничний трактор із безступінчастою
трансмісією – Fendt 1162 Vario MT. Презентує машину офіційний дилер корпорації
AGCO в Україні – компанія «Агробудівельний альянс “АСТРА”».
Аби краще дізнатися про технологічність та особливості експлуатації трактора Fendt 1162 Vario MT, ми зустрілися з Андрієм Манзюком, директором департаменту техніки «Агробудівельного альянсу “АСТРА”».
Андрій Манзюк, директор департаменту техніки
Наша компанія, – розповідає Андрій Володимирович, – уже 25 років працює на ринку дистрибуції с.-г. техніки і є найбільш потужним та досвідченим дилером корпорації AGCO в Україні. Ми маємо багату історію співпраці як з малими фермерськими господарствами, так і з великими аграрними корпораціями. Тож право представити перший в Україні трактор Fendt 1162 Vario MT довірили саме нашій компанії.
В Україні ринок гусеничних тракторів невеликий, але увага до них постійно зростає. Варто згадати беззаперечні переваги цих агрегатів, завдяки яким вони завойовують свою популярність у вітчизняних аграріїв. Головні переваги гусеничних тракторів у тому, що вони повністю використовують потужність двигуна практично без втрат, а завдяки збільшеній площі контакту гусениці з ґрунтом їхня сила тяги значно перевершує силу тяги колісних тракторів.
Також питомий тиск на ґрунт таких тракторів значно менший, ніж у колісних, що робить їх більш придатними для сільськогосподарських робіт. На грузькому чи вологому ґрунті вони менше буксують, завдяки чому можуть на кілька днів раніше розпочинати польові роботи порівняно з колісними тракторами. Для господарств, поля яких розташовані здебільшого у горбистій місцевості, оптимальним варіантом для роботи будуть якраз гусеничні машини. Тож якщо аграрії хочуть досягти найвищих результатів, трактор Fendt 1162 Vario MT – це саме для них.
Слід зазначити, що сімейство гусеничних тракторів Fendt 1100 Vario MT налічує чотири моделі, й однією серед них, яка може зацікавити українських аграріїв, є Fendt 1162 Vario MT із постійною потужністю двигуна 618 к.с.
Трактори Fendt 1162 Vario MT оснащені 6-циліндровими ряд- ними двигунами MAN робочим об’ємом 15,2 л. Система Common Rail із тиском впорскування палива до 2500 бар та тур- бонагнітачем з турбіною змінної геометрії (VGT) видає потужність рівномірно і динамічно навіть на низьких обертах.
Двигуни поєднують передачу високої потужності з низькими обертами. Оскільки всі вузли трактора, такі як двигун, трансмісія, вентилятори, гідравлічна система та все допоміжне обладнання, спроєктовані таким чином, щоб найкраще працювати на низьких обертах двигуна. Максимальний діапазон крутного моменту двигуна на Fendt 1162 Vario МТ забезпечується в проміжку частоти від 1100 до 1450 об/хв. Це є інструментом для досягнення високої продуктивності роботи за одночасної економії палива й забезпечення тривалого терміну служби.
Концентрована потужність, компактні розміри і при цьому – абсолютна екологічність. Трактор Fendt 1162 Vario MT повністю відповідає вимогам стандарту токсичності відпрацьованих газів ЄС Stage IV. Доочищення відпрацьованих газів забезпечується каталізатором окиснення дизельного палива (DOC) та системою SCR (селективна каталітична нейтралізація). Fendt 1162 Vario MT уперше оснастили трансмісією VarioDrive. Це перший гусеничний трактор із безступінчастим приводом у цьому класі потужності. Конструктори змінили трансмісію і ретельно адаптували її до особливих вимог гусеничного трактора. Завдяки плавному приводу на швидкостях від 0,02 до 40 км/год користувачі отримують чисте задоволення від водіння. Неймовірно ефективна трансмісія дає змогу операторові перемикати передачі за діапазоном без використання зчеплення. Функція синхронізації швидкості допомагає трансмісії контролювати швидкість руху й автоматично вибирати необхідну передачу. Система Tractor Management System (TMS) забезпечує найбільш економічне пересування. Ідеальне підлаштування двигуна та коробки передач означає, що економія палива відбувається завжди зі 100% ефективністю.
На трактори Fendt 1162 Vario MT установлюють гусеничні стрічки різних типів протекторів, ширини й рисунка для відповідності вимогам конкретних умов експлуатації. Кожна гусениця складається з шарів гуми, тканини та сталевого корду, що забезпечує її міцність і довговічність. Завдяки колісній базі завдовжки 3000 мм досягається максимальна площа контакту з поверхнею ґрунту. Це означає краще зчеплення з поверхнею, менше ущільнення ґрунту та оптимальне розподілення ваги по всій площі контакту навіть за роботи з великим навантаженням.
Унікальна система гусеничного ходу MobilTrac™ забезпечує передачу високої потужності й тягового зусилля на ґрунт. Маса рівномірно розподіляється широкими і довгими гусеницями, завдяки чому досягається чудове зчеплення, мінімальне проковзування та менше ущільнення ґрунту. Проста лінійна конструкція повністю автономна й дає змогу виконувати безступінчасте налаштування ширини колії. Вісім середніх котків на підвісці забезпечують плавність ходу трактора. Уся ходова частина утворює міст над перешкодами на шляху, тоді як середні котки огинають нерівності поверхні ґрунту, пом’якшуючи поштовхи.
Підвіска SmartRide забезпечує неперевершений комфорт як у полі, так і на дорозі. SmartRide з’єднує центральну раму та шасі. Гвинтові пружини, амортизатори і сайлентблоки надають підвісці ідеальної якості. Центральна рама може повертатися на 11°, аби залишатися у найближчому до землі положенні. Тяга стабілізатора надійно обмежує переміщення в поперечному напрямку й стабілізує гусениці в поздовжньому напрямку. Ще однією перевагою є те, що ця система взагалі не потребує обслуговування.
Гідравлічна система Fendt 1162 Vario MT вирізняється високою продуктивністю насоса – 220 л/хв (опція – 440 л/хв) та забезпечує дивовижну за своїми характеристиками вантажопідйомність задньої навіски й більше ніж достатнє подавання рідини до допоміжних вузлів. Задня триточкова навіска має максимальну вантажопідйомність 14 000 кг. Кількість стандартно встановлюваних секцій гідророзподільника – 6 шт., а їх- ньою роботою керує інтелектуальна система Intellitronics Network™, завдяки чому досягається оптимальний потік, точне управління й швидка реакція.
Щоб ефективно використовувати потужність двигуна під час роботи з знаряддями з приводом від ВВП, вал відбору потужності на Fendt 1162 Vario MT (поставляють опційно) під’єднується безпосередньо до колінчастого вала. Між ними є лише одна зубчаста передача.
Кабіна Fendt 1162 Vario MT забезпечує чудові умови роботи для оператора: система кондиціонування Surround Flow™, низький рівень шуму та прекрасний огляд. Високоергономічне сидіння Deluxe VRS дає змогу почуватися максимально комфортно. Підвіска OptiRide™ системи гусеничного ходу забезпечує плавний рух нерівностями.
Стандартні комплекти освітлення Night breaker™ або опційні Double Night breaker™ дають змогу операторам працювати з максимальною віддачею навіть у нічний час. Унікальна система керування Tractor Management Centre™ (TMC) виконує функцію «центральної нервової системи» трактора, забезпечуючи роботу всіх компонентів і систем з оптимальною ефективністю. Управління всіма функціями здійснюється з налагоджувального кольорового екрана з діагоналлю 7 дюймів. Інтуїтивно зрозуміла й проста у використанні система управління OneTouch™ дає змогу одночасно використовувати кілька функцій роботи трактора й навісного обладнання натисканням лише однієї кнопки.
Усі трактори серії Fendt 1100 MT уже з заводу підготовлені до встановлення системи автоматичного водіння AutoGuide™. Значне зниження витрат за виконання робіт із використанням цієї системи досягається завдяки зменшенню величини перекриттів і пропусків.
Підсумовуючи, хочеться наголосити, що Fendt 1162 Vario MT – технологічний трактор для потужних господарств і агрохолдингів, унікальний у своєму класі завдяки ефективній комбінації двигуна MAN (15,2 л) та безступінчастої коробки Vario, що забезпечує високу продуктивність роботи і беззаперечну економічність.
Fendt 1162 Vario MT – конверсія інженерної сили в успіх!