Експортна вартість кукурудзи продовжує знижуватися

0

На минулому тижні як на західних сухопутних кордонах, так і в портах Румунії та Молдови і дунайських портах України домінувала тенденція зниження цін попиту на українську кукурудзу.

Про це повідомляють в інформаційному агенстві «АПК-Інформ».

“Тиск на ціни продовжували чинити обмежені обсяги експорту зернової на тлі достатньо високих запасів всередині країни в умовах подальшої відсутності можливості експорту морськими портами попри тривалі обговорення варіантів їх деблокади й подальшого переналаштовування ланцюжків поставок українського зерна, зокрема й кукурудзи, на зовнішні ринки” – йдеться в повідомленні.

Хоча Євросоюз затвердив призупинення дії мита на український експорт і наголосив на тому, що не вимагає жодних сертифікатів для імпорту та транзиту зерна і буде продовжувати працювати над спрощенням деяких формальних процедур, логістика залишалася напруженою. Вартість перевезення зерна залізницею та автотранспортом зросла в рази в порівнянні з довоєнним часом, поставки відбувалися із суттєвими затримками, що робило деякі напрямки нерентабельними й призводило до відтермінування розрахунків за контрактами по всьому ланцюжку. Разом з цим спостерігалося покращення ситуації з наявністю флоту в українських портах Дунайського регіону та деяке зниження вартості фрахту.

Уточнюється, що ціни попиту на кукурудзу з поставкою в червні на польських переходах Ізов та Ягодин здебільшого озвучувалися в межах 230-245 EUR/т DAP, а з доставкою в липні – приблизно на 5 EUR/т нижче.

Водночас ціни попиту на зернову з доставкою до порту Констанца (Румунія) в червні-липні знизилися до 270-285 EUR/т, а до порту Джурджулешти (Молдова) – 235-255 USD/т. Ціни попиту на кукурудзу в портах Рені та Ізмаїл знизилися на 10-15 USD/т – до 220-245 USD/т СРТ-порт. У деяких випадках ціни попиту були значно нижчими, проте контракти за ними майже не укладалися.