В Україні розробляють парасольковий бренд для експорту продукції  малого та середнього бізнесу

0

ПРООН сприятиме ефективному виходу мікро-, малих та середніх підприємств України на міжнародний ринок через створення парасолькового бренду, що передбачає використання однієї торгової марки для продажу кількох товарів.

Про це повідомляє прес-служба ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC)».

ПРООН розпочинає розробку та запуск експортно-орієнтованого парасолькового бренду для сільськогосподарських мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП) та підприємств харчової промисловості у партнерстві з ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC)». Ініціатива впроваджується в рамках проєкту ПРООН «Побудова кращого майбутнього: Відновлення ММСП України після COVID у напрямку посилення стійкості та сталого розвитку» у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», Дія.Бізнес.

Маркетингова практика парасолькового брендування передбачає використання однієї торгової марки для продажу кількох товарів від різних виробників. Протягом наступних чотирьох місяців в межах роботи над ініціативою у партнерстві з обраним бізнес-об’єднанням планується визначення пілотних категорій товарів та ринку, розробка концепції бренду, експортної стратегії та плану управління парасольковим брендом, а також організація зустрічі українських ММСП із потенційними партнерами на цільовому ринку.

Щонайменше 30 українських ММСП — у половині з яких керують жінки — завдяки парасольковому бренду здобудуть низку переваг: заявлять про вищу якість продукції, зменшать ризики та різні бар’єри, отримають синергетичну економію за рахунок рекламних, логістичних, транспортних та інших операційних  витрат. А бізнес-об’єднання, що адмініструватиме цей парасольковий бренд, далі працюватиме на довгостроковий потенціал, розвиватиме управлінські та допоміжні бізнес послуги для членів-ММСП, забезпечуватиме прихильність до експорту під парасольковим брендом.

За словами керівника ініціативи «Розробка та запуск експортно-орієнтованого парасолькового бренда для продуктів сільського господарства та харчової промисловості» Ігоря Санжаровського, рано чи пізно український бізнес мав прискорити свою інтеграцію до глобальної економіки.

«Закриття російського ринку, пандемія COVID-19 і як результат руйнування звичних ланцюжків постачання продукції відкрили вікно можливостей для бізнесу і активізували інтеграцію. Окремі підприємства і галузі вже досягли певного успіху в цьому, інші ж лише на початку шляху. Ініціатива, підтримана ПРООН, дає можливість зосередитися на найбільш вразливих – мікро-, малих та середніх підприємствах, зокрема й тих, якими керують жінки, і допомогти їм знайти свій шлях виходу на глобальні ринки. А їх досвід стане гарним прикладом для інших», – каже Ігор Санжаровський.

Виконавча директорка ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC)» Ірина Титарчук зазначила, що у 2020 році аграрний експорт склав $22,2 млрд, у ВВП ж — аграрне виробництво займає 16%.

«Разом з тим, частка МСП в експортному напрямі за видами продуктів коливається від 26% до 97%. І найбільша частка — це нішеві продукти: плоди та ягоди, горіхи, деякі овочі. Проєкт надає можливість ММСП та організації, яка супроводжуватиме просування парасолькового бренду, розширити асортимент продукції на експорт. Ми пишаємось, що саме наш Центр, спільно з партнерами, реалізовуватиме цю ініціативу», – сказала вона.

Згідно з результатами дослідження ПРООН щодо соціально-економічних наслідків COVID-19 на бізнеси та домогосподарства в Україні, проведеним у співпраці зі структурою ООН Жінки та Продовольчою та сільськогосподарською організацією ООН, криза сильніше вплинула на жінок, які є власницями бізнесу: 79% підприємниць повідомили про негативні наслідки кризи порівняно з 68% чоловіків. Тому пріоритетна увага в рамках ініціативи надаватиметься ММСП сільськогосподарського та суміжних секторів, які спрямовують свій бізнес на поліпшення стійкості та сталого розвитку – з акцентом на підприємства, якими володіють чи керують жінки.