Державна регуляторна служба підтримала позицію бізнесу щодо вето на закон про внутрішній водний транспорт

0

Державна регуляторна служба (ДРС) України підтримала позицію бізнесу щодо загрози для економіки і національної безпеки України окремих положень закону «Про внутрішній водний транспорт», прийнятому Верховною Радою України від 3 грудня 2020 року.

Про це повідомляє прес-служба Української зернової асоціації, пише АПК-Інформ.

«ДРС вважає, що прийнятий закон загрожує сталим темпам економічного зростання й національної безпеки України, зокрема судноплавству під державним прапором України, суднобудуванню України, ринку бункерування на внутрішніх водних шляхах, призведе до втрат державного бюджету, а також загрожує екологічній безпеці», – йдеться в повідомленні УЗА.

Так, ст. 53 закону «Про внутрішній водний транспорт» передбачає можливість вільної економічної діяльності на внутрішніх водних шляхах суден під прапорами всіх країн світу, що фактично витісняє український флот під зручнішу юрисдикцію іноземного прапора. Це суперечить як українському законодавству, так і Угоді про асоціацію з ЄС і, відповідно, євроінтеграційному курсу України. Адже ст. 136 Угоди про асоціацію передбачає укладення договорів про допуск до внутрішніх перевезень тільки в майбутньому.

«Очікувані втрати державного бюджету України тільки через поточні редакції ст. 9 і ст. 53 закону про ВВТ можуть досягти мільярдів гривень. Так, при збільшенні вантажопотоку на 20 млн тонн (під іноземним прапором через конкурентну перевагу) втрати складуть 3,4 млрд грн для бюджетів всіх рівнів і додаткові 500 млн грн витрат на шлюзування і проходження мостів судами під іноземним прапором», – переконані в Державній регуляторній службі.

Також прийнятий закон дозволяє скидати стічні води суден, що здійснюють внутрішнє плавання, прямо в річку. Це може призвести тільки до погіршення екологічного стану річок, особливо Дніпра, який є джерелом питної води для майже половини населення України.

«ДРС зазначила, що вважає зауваження бізнесу до прийнятого закону обґрунтованими і просить врахувати їх при наданні експертизи та зауважень до закону, який надійшов на підпис президенту України, з метою недопущення дискримінаційних умов ведення бізнесу на внутрішніх водних шляхах», – підкреслили в УЗА.

Нагадаємо, 15 грудня ряд бізнес-асоціацій і громадських об’єднань звернулися до президента України Володимира Зеленського з проханням ветувати прийнятий закон «Про внутрішній водний транспорт» з метою внесення необхідних відповідних змін до цього закону.