Морський експорт «зерновим коридором» пропрацював вже місяць, згідно Cтамбульської угоди. Чи можна вважати результативним відновлення морського експорту?
Про це розповів заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук, інформує прес-служба ВАР.
«Стамбульську угоду дійсно потрібно було підписувати, бо експорт агропродукції – це, перш за все, надходження валютної виручки в країну. По-друге, Україна показала світу, що є гарантом продовольчої безпеки. По-третє, кораблі, які отримали змогу вийти з портів Великої Одеси, вивезли за серпень 1, 7 млн тонн, а станом на 4 вересня показник зріс до 2 млн тонн. Уже видно, що потенціал експорту через одеські порти “зерновим коридором” становить не менше 3 млн тонн, це реально, і ми будемо над цим працювати», – зазначив експерт.
ООН та Туреччина виступають гарантами безпеки зернового коридору, проте диверсифікація шляхів експорту потрібні і вона відбувається.
«Диверсифікація відбувається, ми збільшуємо вивезення залізницею та через річкові порти. Дунайські порти за серпень перевалили 1,6 млн тонн продовольства, залізниця – близько 1 млн тонн, автотранспорт – понад 600 тис. тонн. Альтернативні шляхи експорту не зупиняються, вони будуть розвиватися і надалі», – наголосив Марчук.
Україна розраховує на автоматичну пролонгацію дії Стамбульської угоди.
«Сподіваємося, що не 120 днів, а більше буде діяти “зерновий коридор”, дію автоматично пролонгують, бо ми як держава виконуємо зобов’язання.Якщо угода пролонгується, то одеські порти восени закриють питання експорту 3-3,5 млн тонн, якщо додати річкові порти та інші шляхи, Україна може вийти на експорт агропродукції на рівні 7 млн тонн щомісячно», – резюмував заступник голови ВАР.