Один чоловік зрадив своїй дружині. Вона дізналася і подала на розлучення. Історія життєва. Але помста – страва, яку подають холодною й, їдучи, вона сховала креветку в гардину в спальні. Чоловік оселився в квартирі з новою обраницею і почав нове життя. Через кілька тижнів у спальні з’явився дивний запах. Від нього не допомагало ані миття підлоги, ані провітрювання. Викинули диван, поміняли шпалери, перевернули всі шафи – тхне. Не витримавши, зрадник продав квартиру, переїхав … і забрав із собою гардини.
«Скляна стеля» – проблема з якою стикаються багато найманих працівників. Буває, приходить людина на коуч-сесію і розповідає: працюю багато, навчаюся, розвиваюся, приймаю виклики керівництва, але вже кілька років начальник відділу і керівництво не підвищує мене. Кидати? Переходити в іншу компанію? Починати свій бізнес?
Іноді ситуація схожа на історію з креветкою: якщо проблема в тому, що у вас є непомітна для вас, але значна для оточуючих звичка, вона буде обмежувати ваш ріст де б ви не були і куди б ви не пішли.
Фахівець, що допомагає світовим бізнес-лідерам долати неусвідомлювані ними шкідливі звички, Маршалл Голдсміт написав книгу «Стрибни вище голови» в якій описав 20 таких звичок.
Можливо, прочитавши цей список, ви щось відзначите й у себе.
Якщо це сталося – вітаю вас! Ви виявили свою зону розвитку!
Звичка №1
Надмірне прагнення до перемоги.
Те саме прагнення, яке допомогло вам стільки раз може стати перешкодою, коли стає нав’язливою ідеєю перемагати будь-якою ціною і в будь-якій ситуації.
Звичка №2
Надмірне бажання зробити внесок.
Гіперзалученість керівника в усі процеси, бажання поліпшити кожну пропозицію, яку зробили підлеглі замість того, щоб сказати їм: «Влучна думка!» і дозволити діяти – призводить до зворотного ефекту. Можливо, ви, покращуючи ідею на 5%, зменшуєте бажання її реалізовувати на 50% тому що людина перестає відчувати себе її господарем. Вдосконалюючи ідеї, ми набагато більше втрачаємо, стримуючи в людях ініціативу.
Звичка №3
Прагнення оцінювати.
Ця звичка «вбудована» в нас із дитинства. Не оцінювати дуже складно, знаю це як коуч, адже безоціночне прийняття – сутність моєї роботи.
Уміння вислухати чужу думку й сказати: «Дякую, я візьму це до уваги» робить вас Швейцарією серед людей і дає вам низку переваг:
- ви різко скорочуєте час на з’ясування всякого роду відносин. Немає оцінок – немає приводу сперечатися з вами;
- вас сприймають як урівноважену людину, тому можуть звернутися до вас з ідеєю, не ризикуючи бути осміяним.
Звичка №4
Схильність до деструктивних висловлювань.
Уїдливі зауваження шкодять вашій кар’єрі.
Звичка №5
Позиція опору «немає», «але», «проте».
Те, наскільки ми звикли мислити негативними формулюваннями вражає. Робота з клієнтом у коучингу завжди починається з питання: чого ви хочете? І дуже часто я чую відповіді: «Не гальмувати власний розвиток. Не боятися невдачі, не готувати себе підсвідомо до невдачі», а коли прошу сформулювати через позитивне твердження, «що ти хочеш отримати, коли це все зникне?». Людина спочатку дивується, а потім, формулюючи, змінюється в особі, в вираженні, в рухах, ніби скинула з себе важкий камінь. Як часто ви використовуєте «ні» і «не» у розмовах та листуванні?
Звичка №6
Піднесення свого розуму.
Черговий різновид звички перемагати.
Звичка №7
Гнів як засіб управління.
Звичка №8
Негативізм або «дайте мені пояснити, чому це не працюватиме».
Ця звичка іноді «ховається» за досвід і здоровий глузд. Важливо з’ясувати – вона вам не властива або ваші колеги просто проявляють терпимість?
Звичка №9
Приховування інформації.
Звичка №10
Невміння віддавати належне.
Якщо ви не здатні віддавати належне внеску інших людей у командний успіх, ви не тільки сієте несправедливість, а ще й позбавляєте співробітників емоційної винагороди.
Звичка №11
Приписування собі чужих заслуг.
Звичка №12
Схильність до самовиправдання.
Звичка №13
Посилання на минуле.
У кожній ситуації є передумови, але якщо ви хочете змінити майбутнє єдина можливість це зробити – діяти тут і зараз. У цьому ключова відмінність коучингу від психотерапії.
Звичка №14
Заступництво улюбленцям.
Це ми часто робимо несвідомо.
Звичка №15
Неготовність висловити співчуття.
Людина, яка не готова сказати «вибачте», подумки повісила собі на шию табличку з написом «мені на вас наплювати».
Звичка №16
Неувага.
Це одна з найчастіших скарг підлеглих. Зверніть увагу!
Звичка №17
Невдячність.
Уміння дякувати за інформацію, за роботу, за комплімент – це ази етикету. Слова: «Дякую вам» рідше всіх інших бувають недоречними і викликають потім жаль.
Звичка №18
«Покарання вісника».
Якщо ви не готові сприймати погані новини спокійно, то не дивуйтеся, що підлеглі й колеги будуть «забувати» вам повідомляти важливу, але неприємну інформацію, тим самим ускладнюючи ситуацію, яку можна було легко виправити.
Звичка №19
Перекладання відповідальності.
Звичка №20
Надмірне бажання залишатися «самим собою».
Одна з помилок, які гальмують успішних людей від подальшого розвитку і росту – переконання, що я домігся того результату, який є завдяки своїм якостям та невизнання того факту, що, ймовірно, є такі якості «всупереч» яким ви досягли успіху.
Варто прибрати ці «креветки» і «скляна стеля» зникне сама.
Що ж робити, якщо виявили в себе деякі звички? Як їх викорінити? І як переконатися, що інших «креветок» немає?
Варто використовувати комплексний підхід: анонімне опитування коучем колег і підлеглих (бо дуже ймовірно, що вам особисто підлеглі скажуть, що все нормально), відкритий зворотний зв’язок (пряме запитання, що не так?), дослідження, опрацювання в коуч-сесіях і закріплення нових звичок.
Хороша новина в тому, що припинити щось робити легше, аніж навчитися новому: у багатьох випадках ви можете просто «викинути креветку». Головне – виявити її. В цьому я вам із задоволенням допоможу.
Коуч Анна Лангова
Запис на коуч-сесію: 097 42 43 967
https://www.facebook.com/langovacoach/
https://www.youtube.com/channel/UCXPjBlrlytYee5puTBLmUvw