Ситуація з фальсифікацією продуктів в Україні не покращилася, а однозначно погіршилася.
Про це заявила заступниця директора Центру незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ» Ніна Кільдій, пише AgroPolit.com.
«Ситуація з фальсифікацією продуктів в Україні не покращилася, а однозначно погіршилася. Сьогодні для людей на перше місце виходить ціна, і багато недобросовісних виробників цим користуються. У нас у наявності постійне зростання цін на продукти, а для виробників – на сировину. Відповідно, виробники намагаються хоч якось стримувати ціни. На дуже великій кількості продукції навіть не в економ-, а в середньому сегменті вони намагаються економити на сировині, і це обертається все великими добавками в продукти замінників», – розповіла Ніна Кільдій.
Експертка підкреслила, що є виробники, які чесно пишуть в складі продуктів наявність замінників. Але чим більше багатокомпонентний продукт виходить, тим більше шансів там щось схитрувати.
«Наприклад, у вершкове масло не можна додавати нічого – ні сої, ні пальмові жири. Вершкове масло повинно бути справжнім, без всяких добавок. У шоколад нічого додавати не можна. Якщо йде підміна, продукт повинен називатися по-іншому. Наприклад, десерт або якось ще. Або, наприклад, натуральний сік – фруктовий або овочевий. Якщо на етикетці написано, що це натуральний сік, туди заборонено додавати консерванти, згущувачі та ароматизатори. Є продукти, у яких такі варіації неприпустимі», – наголосила пані Кільдій.
Стосовно сосисок чи ковбасних виробів, то, на її думку, виробнику потрібно йти законним, правильним шляхом. Тобто на етикетці можна написати «Ковбаса посольська» і чесно вказати в складі, що там є рослинні добавки.
«Більш того, якщо там багато добавок, то виробники так і пишуть «продукт м’ясорослинний». Так іноді пишуть на сардельках, сосисках, ковбасі. Пишуть, що це не ковбаса, а м’ясорослинний продукт, тобто, там уже з назви зрозуміло, що в цьому продукті досить великий відсоток рослинних добавок. Але це чесний законний шлях. Дуже багато виробників пишуть «красивий» склад (м’ясо, молоко) на красивій етикетці, але він не відповідає тому, з чого зроблений продукт, – підкреслила Ніна Кільдій.