Українська органіка на експорт – поради від Трофімцевої

0

Україну на міжнародному ринку органічних продуктів більшою мірою сприймають як постачальника сировини, однак вона поступово виходить на новий рівень.

Про це заявила екс-в.о. міністра аграрної політики і продовольства Ольга Трофімцева на міжнародній конференції «Органічна переробка та збут. Нові можливості для готового продукту: бізнес для бізнесу», пише AgroPortal. 

«За статистикою, 90% сировинних матеріалів українського походження експортується для подальшої переробки. У той же час 80% органічних продуктів, готових до вживання, продаються на внутрішньому ринку», – каже пані Ольга.

На даний момент кілька основних факторів, включаючи проходження лабораторних досліджень та отримання відповідних сертифікатів, часто є обмежуючою умовою для експорту органіки. Тим більше, виробниками органічної продукції зазвичай є невеликі компанії, яким, як вважає Трофімцева, не завадить допомога держави.

Безсумнівна якість в поєднанні з конкурентною ціною є загальним рецептом успіху на експортному ринку як для сировинних, так і для перероблених продуктів.

«Основний обсяг органічної продукції ми стабільно поставляємо в ЄС. Однак кон’юнктура цього ринку змінюється, виробництво за окремими категоріями зростає, і десь ми стаємо менш конкурентними, – пояснює експертка. – На це треба швидко реагувати. Або шукати нові ринки збуту і займати нові ніші, або зміцнювати співробітництво з існуючими партнерами, щоб ті не припиняли з вами працювати, як тільки знайдуть у кого-то трохи дешевше».

Крім цього, ще одним фактором, який стримує просування України на органічному ринку, є низький рівень довіри і відсутність пізнаваного національного бренду Organics made in Ukraine.

«Україну досі погано знають як виробника органічної продукції. Навіть досвідчені трейдери ще іноді оперують негативними асоціаціями на кшталт Чорнобиля і не розуміють, як це може поєднуватися з органікою», – Ольга Трофімцева.

Тож Україні треба працювати над іміджем. Тут знадобиться державна інформаційна підтримка, побудова та захист українських органічних брендів, розширення світових ринків завдяки потужній системі торговельних і аграрних аташе, а також здійсненню торгових місій.