Олексій Луговий: «Наша мета – бути центром українського аграрного бізнесу»

0

Спілкувалася Ірина Корчагіна, Agroexpert (Україна)

За три роки своєї діяльності компанія «УкрАгроЦентр», із Полтавської області, «виросла» до представництв у п’яти регіонах, розвинула власну мережу складських приміщень, стала лідером із імпорту польських добрив ЕКОПЛОН та успішним дилером насіння вітчизняної та іноземної селекції. Про принципи роботи та плани на наступні роки Agroexpert’у розповів засновник компанії Олексій Луговий.

Левова частка роботи «УкрАгроЦентру» припадає на продажі пестицидів. У портфоліо компанії засоби захисту рослин як мультинаціональних, так і генеричних виробників. Ядро пестицидної лінійки становлять продукти із найпоширенішими, як їх тут називають, «ходовими» діючими речовинами, як-от: ґрунтові, страхові гербіциди. Асортимент оновлюють щороку відповідно до запитів клієнтів, менеджери комерційного відділу вивчають запити конкретних агровиробників, аналізують фітосанітарні підсумки та прогнози на сезон наперед. «Ми підбираємо ті препарати, які потрібні нашим клієнтам», – уточнює Олексій Луговий.

Реагувати на потреби ринку

Мікродобрива виробництва польської компанії «ЕКОПЛОН» були наявні у портфоліо «УкрАгроЦентру» з самого початку роботи і стали другим за важливістю напрямом після ЗЗР.  Із реструктуризацією компанії-виробника «УкрАгроЦентр» став офіційним імпортером мікродобрив. Нині, крім універсальних листкових добрив, компанія пропонує 11 позицій мікро-, макро- та монодобрив для позакореневого підживлення ЕКОЛИСТ та 9 найменувань кристалічних добрив МАКСИМУС.

Продажі насіння розвивали паралельно. Думка молодого засновника була твердою: крім партнерства із компанією «Маїсадур», зробити ставку на вітчизняне насіння. «Нам цікаво працювати з українським насінням, оскільки за продуктивністю воно гідно може конкурувати із розробками іноземної генетики», – запевняє пан Олексій. Основними культурами, з якими працюють «украгроцентрівці», є кукурудза та соняшник, що є ключовими у сівозмінах клієнтів компанії. Оскільки географія діяльності розширюється, то не виключають, що невдовзі насіннєве портфоліо поповниться цукровими буряками та соєю, адже саме ці культури більше висівають у центральних та західних регіонах. «Ми реагуємо на потреби ринку», – говорить засновник компанії.

Технологічна підтримка

Питання про технологічний супровід від «УкрАгроЦентру» дещо дивує молодого підприємця. «Агрономічний супровід наших клієнтів для нас є очевидним. Без цього не буде надійної співпраці з аграріями. Схема «купив-продав» – не наш стиль роботи», – пояснює Олексій. Для того, аби почати співпрацю, менеджер щонайменше тричі зустрічається із потенційним клієнтом. Присутній під час внесення добрив, висівання насіння, постійно на зв’язку щодо проведення хімічного захисту посівів. Із однаковою увагою тут ставляться до всіх партнерів незалежно від розміру земельного банку. Отож серед клієнтів є фермери, які обробляють 5 га, середні господарства та агрохолдинги до 20 тис. га. Цього року «УкрАгроЦентр» підтримує ще військових: знищують на полігонах та летовищах бур’яни. Молодий управлінець Луговий неабияк пишається, що багато клієнтів з часом стають друзями компанії.

Виконання замовлення за 15 хв

Серед гордощів компанії – складські приміщення для товарів у кожному регіоні, де є представництва «УкрАгроЦентру» та основний, найбільший склад у Полтаві. Для цього доклали чимало старань та інвестицій. Адже завдяки налагодженій логістиці менеджери оперативно реагують на запити клієнтів, що особливо важливо у розпал сезону. «Якщо надходить телефонний дзвінок від клієнта, що йому саме зараз потрібний товар, ми готові виконувати замовлення вже за 15 хв, – пояснює пан Олексій. – Швидке реагування вже є нашою перевагою над іншими постачальниками і ми докладаємо багато зусиль, аби так залишалося і надалі».

Ставка як на перевірені, так і на молоді кадри

Торкаємось у розмові теми навчання персоналу. Попри те, що майже половина із 50 співробітників компанії – досвідчені агрономи та менеджери, вони охоче вчаться на внутрішніх семінарах. Раді в компанії і вчорашнім студентам, які за три роки вже протоптали стежку до офісу компанії. Олексій Луговий розповідає, що робота із молодими фахівцями себе виправдовує. Аби набути практичних професійних навичок випускнику із базовими знаннями агрономії потрібно, за досвідом компанії, близько півроку. «Ми вкладаємо у молодь ресурси та час. І це дає свої результати. 60% студентів, які починали у нас працювати, залишились на роботі. Це цінні та перспективні кадри. Ті студенти, яких ми залучили на роботу рік тому, вже за рік очолюватимуть наші представництва», – оптимістично налаштований власник бізнесу.

Підтримка вітчизняної науки

Працюючи із вітчизняними виробниками насіння, молода компанія підтримує українських селекціонерів. «Ми можемо бути не просто країною – сировинним придатком, адже у нас дуже великий науковий потенціал та проводиться багато досліджень, бракує лише фінансування. Вже деякі національні виробники ЗЗР і насіння вкладають у науку, створюють на базі своїх підприємств наукові відділи, залучають фахівців», – оптимістично налаштований Олексій Луговий. – Бізнес має виступити ініціатором, поштовхом розвитку науки. Я не бачу сенсу залучати іноземних фахівців, тоді як у нас є дуже розумні люди, які хочуть працювати в Україні та вже мають унікальні розробки».

У планах власна марка ЗЗР та ексклюзив на нове насіння

Насамкінець Олексій Луговий поділився сміливими планами вже до першого п’ятиріччя компанії, яке не за горами. Перш за все, планують мати свої представництва в усіх обласних центрах України. Це означає: у кожній області – ліцензійний склад, офіційне представництво, штат агрономів та менеджерів-продавців.

Стосовно продуктів, працюють над тим, аби вийти у лідери з імпорту та продажу спецдобрив ЕКОПЛОН. Уже ведуть перемовини щодо співпраці з виробником мінеральних добрив для основного внесення. Розмірковують над запуском виробництва ЗЗР під власною торговельною маркою та над тим, аби вивести на український ринок ексклюзивно нові гібриди європейського на українського насіння.