За 9 місяців 2019 року експорт українського вина зменшився в 12 разів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Про це пише UkraineFood.org.
Відповідно до даних ДФС України, у звітному періоді основними покупцями українського вина стали низка невизначених країн ($4,3 млн.), Казахстан ($741 тис.) та Китай ($443 тис.).
У 2018 році значну частину цього продукту експортували з України до Росії ($19,9 млн.). Однак через введення ембарго на ряд українських продуктів з боку РФ, продажі вітчизняного вина за кордон скоротилися.
На даний момент для українських виноробів внутрішній ринок теж є неперспективним. Загальний обсяг імпорту вин в Україну за 3 квартали 2019 року, порівнюючи з аналогічним минулорічним періодом, зріс на 8%. Основними країнами-постачальниками вина традиційно є Італія ($29 млн.), Грузія ($15,7 млн.) та Франція ($12,9 млн.). Те, що обсяги закупівлі вина з закордону збільшуються, а уряд планує ввести нульове мито на імпорт цього продукту до 2021 року, створює складні конкуренті умови для українських виробників вина на вітчизняному ринку.
Крім того, за січень-вересень 2019 року виробництво виноградного сусла скоротилось на 49,9%, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це пояснюють несприятливими погодними умовами наприкінці літа звітного року – надмірна волога спричинила розвитку різноманітних грибкових хвороб винограду.
Сьогодні основними напрямами найбільших виноробів в країні є переробка винограду на виноматеріали для подальшого його експорту в сусідні держави, а також розлив імпортного вина по пляшкам для реалізації на українському ринку. Тільки частка з українських виноробів займаються виробництвом кінцевого продукту. Окрім цього, вітчизняні виробники скаржаться на надмірне податкове навантаження на цю галузь.
Як результат, високий рівень конкуренції з боку імпортного вина, різке скорочення обсягів його експорту з України та низка проблем, пов’язаних з умовами виробництва вина, не сприяють розвитку цієї галузі в країні.