В «Укрзалізниці» хочуть переглянути рейтинг-аналіз малодіяльних станцій

0

АТ «Укрзалізниця» визнала 259 станцій малодіяльними. Проте департамент комерційної роботи товариства наполягає на зупинці на 2-3 місяці дії рейтинг-аналізу і його допрацюванні.

Про це заявив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов, пише Agravery.com.

«В Україні на сьогодні у сфері зернової логістики ключовою ланкою залишається залізниця. Із 57 млн тонн збіжжя, що експортує Україна, 39−40 млн тонн припадає на залізницю, приблизно 5,5 млн тонн — на річковий транспорт, решта перевозиться автотраспортом», — розповів він.

Пан Валерій нагадав, що «Укрзалізниця» здійснила рейтинг-аналіз роботи малодіяльних станцій, у результаті чого із 530 залізничних станцій, що працюють із зерном, 259 було визнано малодіяльними, 212 — маршрутними, тобто такими, що за добу можуть відвантажити понад 44 вагони.

«Малодіяльні станції працюють за таким особливим алгоритмом. Аби відвантажити з них зерно, до станцій потрібно подати вагони, за що „Укрзалізниця“ знімає додаткову плату у розмірі 204 грн/км без ПДВ. Особисто я завжди був проти такого механізму, тому зараз вживаються деякі заходи щодо зміни процедури», — пояснив Ткачов.

Тож департамент комерційної роботи «Укрзалізниці» наполягає на зупинці на 2−3 місяці дії рейтинг-аналізу і його допрацюванні. Рейтинг-аналіз потрібен, але не в тому вигляді, у якому він діє зараз. До нього слід додатково внести багато технологічних і технічних критеріїв, адже на сьогодні показники кількості відвантажуваних вагонів за добу були узагальнені.

«Якщо станція відвадвантажує менше 2,26 вагона за добу, вона вважаєтеся малодіяльною. При цьому не враховано, що вантажі бувають різні і вартість їх доставки також різна. Наприклад, 10 вагонів із зерном може дати більше грошей залізниці, ніж 50 вагонів з вугіллям», — наголосив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці».