Девальвація валют, включаючи гривню, після всесвітнього карантину від коронавірусу змінить конкурентність українського меду на світовому ринку та його ціну всередині країни.
Таку думку висловив член правління Асоціації переробників та експортерів меду Едуард Кричфалушій, пише SEEDS.
“Останнім часом багато запитань щодо наслідків, які буде мати медова галузь у PostCovid-19 час. І якщо в інших галузях прогнозується дефіцит продуктів харчування, то схоже з медом ситуація прямо протилежна.
Це не прогноз, бо ще немає достатньо даних для побудови сильної аналітики. Це скорше аналіз симптомів та можливих наслідків. Спробую змоделювати та проаналізувати, що чекає медову галузь глобально та України, як провідного виробника”, – зазначив пан Едуард на своїй сторінці у Facebook.
За його прогнозом, пандемія Covid-19 сильно не вплине на світову пропозицію меду.
“Виробництво збережеться на попередніх, або близьких до попереднього періоду рівнях. Більшого впливу буде мати економічна криза, яка розвивається на фоні пандемії. Тут і девальвації валют країн виробників, і падіння попиту в країнах імпортерах, і порушені логістичні ланцюжки. А ці негативні наслідки вже можна впевнено прогнозувати”, – сказав Кричфалушій.
Він вважає, що девальвація валют, зокрема гривні, змінить конкурентність українського меду на світовому ринку.
“Впевнено сказати яку ціну буде мати мед у сезоні 20-21 здається не зможе ніхто. Все що ми можемо зробити це покращити собівартість, оптимізувати витрати та зберегти якість і бути готовим що прийдеться жорстко конкурувати за свій ринок збуту”, – переконаний експерт.
Оскільки мед не є продуктом першої необхідності, відтак падіння доходів призведе до зменшення споживання таких товарів, переконаний Кричфалушій.
“Відновлення сталого попиту буде далеко не миттєвим, і вихід на попередні об’єми буде сильно залежати від вирішення загальної економічної ситуації в основних країнах споживачах цих товарів та відновленні логістичних ланцюжків”, – підсумував він.