Як коронавірус впливає на експорт плодоовочевої продукції?

0
Loading red cargo Container (done in 3d)

На тлі падіння глобального попиту можна очікувати проблем для всіх основних експортних категорій плодоовочевої продукції України, пише East-Fruit.

Економіст інвестиційного відділу The Food and Agriculture Organization Андрій Ярмак зазначає, що основну експортну виручку в цьому секторі Україна отримує від волоського горіха – більше $120 млн за сезон. «Однак для споживачів волоський горіх – це дуже дорогий продукт і він абсолютно не критичний для споживання », – переконаний він.

Друге місце займають заморожені ягоди. Пан Андрій пояснює, що так як ця продукція набагато дешевша, ніж свіжі ягоди, вплив епідемії на неї не буде дуже критичним.

«А ось лохина – це абсолютно не ключовий, але при цьому найдорожчий із зазначених продуктів в плодоовочевому секторі. Тому вона може постраждати навіть більше ніж волоський горіх від уповільнення попиту при одночасному зростанні пропозиції», – вважає Ярмак.

Але він не відкидає і зворотнього ефекту: люди почнуть приділяти більше уваги своєму здоров’ю, і будуть купувати те, що вважається корисним. Лохина і горіхи відносяться до таких продуктів, а доходи в ЄС все-одно досить високі, тож це може трохи згладити ефект від падіння доходів.

«Свіжі яблука в той же час можливо постраждають менше за інших товарів фруктової групи, тому що вони залишаються порівняно недорогими. Правда ціни на яблука все одно можуть впасти в зв’язку з розривом логістичних ланцюжків», – говорить експерт.

Він стверджує, що на тлі поширення коронавіруса в Китаї попит на плодоовочеву продукцію значно впав. Люди бояться вірусу, тож споживають більше термічно оброблених продуктів.

«Це відбувається ще й тому, що вони намагаються менше виходити з дому, тому рідше купують свіжу продукцію. Все це може дуже істотно й дуже негативно вплинути на попит на овочі і фрукти в цілому й у нашому регіоні », – підсумовує Андрій Ярмак.