Україна намагається продавати мед на експорт із власної території, а треба це робити на території покупця.
Про це сказав представник компанії UA Global Inc. Денис Бакаєв, пише UkraineFood.org.
«Виходячи з досвіду світових корпорацій, якщо країна хоче стати повноцінним учасником ринку, треба бути всередині ринку. Так працює весь світ. Але Україна зараз, на жаль, бажає продавати мед з власної території, а потрібно продавати продукцію на території покупця», — переконує пан Денис.
Згідно з його слів, український мед користується попитом, але як сировина, а не готова продукція він приносить малі прибутки.
«В більшості випадків — це соняшниковий мед, що закуповують для подальшої переробки. Без готової продукції з доданою вартістю немає прямого взаємозв’язку з покупцем. Немає можливості створити позитивний імідж країни-виробника меду, незважаючи на великі шанси», — наголошує фахівець.
Він підкреслює, що з боку експортерів немає системної і планомірної роботи. Вони конкурують між собою на зовнішньому ринку, а пасічники залишаються без збуту продукції. Тож на піку зростання світового ринку меду експорт українського меду зменшується. Україну витісняють старі та нові гравці ринку, яких стає все більше.
Сьогодні новими учасниками ринку є Чилі та Ефіопія. Таким чином, через 2-4 роки шанс Україна зовсім утратить шанс займати гідне місце на світовому ринку, адже з такою інертністю виробників максимум, на який можна розраховувати, — це 10-15 тис. тонн на світовому ринку.
Малому та середньому бізнесу складно налагоджувати комунікацію з іншими країнами. Україні треба заявити про себе та вийти на світовий ринок широким фронтом, як це роблять в інших країнах в якості окремих компаній. Якщо Україна присутня всередині ринку в якості одного представника, то ми перестаємо конкурувати між собою. Саме таку модель бізнесу використовують американці.
«На думку нашої організації, що займається популяризацією українського меду, існує дуже простий, але дуже дієвий і розумний вибір — це створення спільного підприємства малого та середнього бізнесу зі спільним фінансуванням, наприклад, за участю держави. Діяльність такого підприємства — це розширення географії експорту, де кожне підприємство, що входить до його складу, може взяти участь у побудові власного ринку», — зазначає Денис Бакаєв.