Велична зелень made in the Netherlands

0

Ірина Корчагіна, Agroexpert (Україна)

Професійна фахова виставка із розсадництва та озеленення GrootGroenPlus 2019 пройде з 2 по 4 жовтня на своїй незмінній локації – у містечку Зундерт. Що ж відбувається за лаштунками підготовчого процесу?

29 за ліком виставка привабить цьогорічних відвідувачів вдалим тематичним слоганом GrootGroenPlus, Great in Grean. Це мотто відповідає тематиці заходу, який є найзеленішим спеціалізованим бієнале Нідерландів та Європи і пропонує широкий асортимент.

Сад відчуттів
Крім фахових дискусій, параду новинок та шоу медалістів минулих років на виставці буде презентовано проект «Сад відчуттів», закладений селекціонерами Петером Ванлерховеном і Паскалем Маттхайзеном із Lowgardens Nurseries. Свого часу фахівці вже створили спеціальний сад, який мав на меті сприяти поліпшенню самопочуття й розслаблення у хворих людей та тих, які страждають на втрату пам’яті.
Приміщення у рамках GrootGroenPlus 2019 на 30 посадкових місць та 75-дюймовим екраном буде оздоблено рослинами-учасниками виставки. Передбачається озвучення цього зеленого куточку пташиним щебетом, симуляцію вітру, руху, а також використання спеціальних окуляр та допоміжних інструментів для того, аби відчути, почути, понюхати й покуштувати природні форми життєдіяльності. Зона саду буде розміщена на сірому маршруті виставки (всього буде три маршрути-виставкових сектори: синій, червоний та сірий). Таким чином, відвідувачі під час огляду експозицій потрапляють у сектор відчуттів. Учасники виставки передбачають, що у такий спосіб вони зможуть привернути більшу увагу відвідувачів до важливості озеленення.

29 рослин до 29-річчя
Цього року за звання найкращих новинок галузі змагатимуться 29 рослин, перелік який, до речі, буде відомий відвідувачам не раніше початку виставки. Традиційно буде названо нову рослину, яка отримала найбільше балів за результатами польових тестувань.

Орієнтир на український ринок
Редакція нашого журналу запитала учасників, які цьогоріч будуть представлені на виставці, зокрема, 225 розплідника та 75 компаній-постачальників засобів виробництва для галузі, щодо інтересу роботи з українськими професійними клієнтами. Пропонуємо ознайомитися з деякими із них.

Lodders Boomkwekerijen BV (Нідерланди), стенд G110, www.lodders.nl

Спеціалізація: вирощування саджанців лісових дерев та рослин для живих огорож у відкритому ґрунті й у контейнерах для європейського ринку. Рослини використовують для потреб лісівництва, вуличного озеленення, ландшафтного оздоблення та формування живих огорож. Також вирощують вихідний матеріал для інших розсадників: розсада, чагарники, підщепи. Більшість асортименту базується на нідерландському реєстрі сортів розсадництва. Відповідно до вирощеної продукції додається сертифікат походження.

Verpaalen-Herijgers vof, Boomkwekerij (Нідерланди), стенд B041, www. boomkwekerij-verpaalen.nl

Спеціалізація: рослини для лісівництва та живих огорож; декоративні й хвойники; вихідний матеріал для розсадників. Чагарники розмножують із власного маточного розплідника задля забезпечення відповідності оригінальності сорту та здорового матеріалу. Розсаду укорінюють у закритому ґрунті під плівкою під пильним контролем. Клієнти й постачальники мають можливість скористатися спеціальними пакетними пропозиціями та партіями рослин, вирощених у відкритому ґрунті.

Braspenning, Boomkwekerij (Нідерланди), стенд B108, www.boomkwekerijbraspenning.nl

Спеціалізація: декоративні рослини й карликові хвойники. Загальна площа розсадника нині становить 20 га відкритого, закритого ґрунту та контейнерних майданчиків у кількох локаціях. Широкий асортимент вирощуваних рослин дає змогу замовникам формувати максимально різноманітні й повні замовлення у межах виду. Клієнтська база компанії включає садові центри, оптові торговельні компанії, садівників та ландшафтних дизайнерів як у межах країни, так ї за її межами.

Plant Market BV (Нідерланди), стенд B037, www.plant-market.com

Спеціалізація: рослини для лісівництва та живих огорож; саджанці плодових; декоративні й хвойні; алейні, лісові та паркові дерева; троянди і підщепи, декоративні чагарники для надання форм; вихідний рослинний матеріал; торговельний онлайн-майданчик. Компанія є не просто торговельною платформою, де кожний може запропонувати рослини. Ба більше, це своєрідний з’єднувальний елемент у мережі між виробниками розсадного матеріалу й професійними покупцями. Це можливо завдяки цілодобовому інформуванню клієнтів щодо стану ринку. Онлайн-торгівля здійснюється за допомогою системи E-Commerce.