На минулому тижні спостерігалось незначне зростання індикативів української фуражної кукурудзи із поставкою на умовах FOB з портів Чорного моря та закупівельні ціни трейдерів в морських портах.
Про це повідомила керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.
«Ключову підтримку цінам попри надлишкові запаси всередині країни надавали сталий попит імпортерів ЄС, стримування продажів аграріями та низькі темпи збирання зернової, питання її перезимівлі у полях і те, як це позначиться на показниках якості», – пояснила експертка.
Вона додала, що зростанню цін сприяли перспективи скорочення посівних площ під культурою урожаю-2023, складне становище аграріїв на тлі зростання собівартості вирощування всіх без винятку культур. Однак стримуючим фактором виступає помітне скорочення темпів експорту «зерновим коридором».
«За період 16-20 січня з портів Великої Одеси вийшло 14 суден із 0,68 млн тонн агропродукції, тоді як за 9-13 січня – 14 суден із 0,4 млн тонн. За 1-20 січня з портів вийшло 52 судна з 1,97 млн тонн агропродукції, тоді як за 20 днів грудня – 66 суден із 2,17 млн тонн. Загалом за першу половину січня кількість виходів суден із портів скоротилася до 2,6 на добу, що є одним із найнижчих показників від початку функціонування «зернового коридору». Деяке занепокоєння у гравців ринку викликав намір розширити «зернову угоду», включивши до неї поставки сталі задля підтримки економіки країни, що за поточних темпів перевірок СКЦ може призвести до ще більшого скорочення темпів агроекспорту», – розповіла Танська.
Індикативні ціни пропозиції на фуражну кукурудзу із поставкою в лютому з чорноморських портів на базисі FOB зросли з 250-275 до 255-275 USD/т.
Водночас закупівельні ціни трейдерів на вказану культуру в портах Великої Одеси та Дунаю сягнули 195-220 USD/т СРТ-порт проти 180-220 USD/т на тих самих умовах тижнем раніше. Більш низькі ціни фіксували одиниці, однак і вести закупівлі за максимальними цінами готові були лише окремі зернотрейдингові компанії.